جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران

حوزه/ امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر این که «اخلاص» امام خمینی(ره) را به اوج عزت رساند، گفت: اگر کسی برای خدا در کارش اخلاص داشته باشد، نامش ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ملکیان امام جمعه شاهین شهر و مؤسس مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين شهر در جمع طلاب اين مدرسه، گفت: حوادث زیادی در دنیا اتفاق افتاده که کل جهان را درگیر کرده و همه به فراموشی سپرده شد. اما یک حادثه در عالم اتفاق افتاده یک منطقه کوچک با تعداد 72 نفر قهرمان که پیش از ظهر شروع و بعد از ظهر تمام شد، ولی ماندگاری آن واقعه آنقدر بزرگ بود که تمام حوادث قبل و بعد خود را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: چنان این واقع عظیم بوده نه تنها انبیاء بلکه ملائکه آسمان برای ابا عبدالله(ع) متأثر و عزاداری کردند و این عزاداری تا قیامت ادامه خواهد داشت. این تحقق حرف پیامبر صل الله علیه و آله است که فرمودند به واسطه شهادت امام حسین علیه السلام یک حرارت، جوشش، غم و غصه ­ای در قلوب مؤمنین ایجاد می ­شود و هرگز سرد نمی ­شود و تا ابد ادامه دارد.

وی ضمن تبیین واقع عاشورا گفت: امام حسین علیه السلام همه چیزش را فدا کرد تا عباد خدا را از ضلالت نجات دهد و نام خدا را بلندآوازه کند؛ در این راه خود ثارالله شد و به خدا وصل شد و این حرکت، تکراری، کهنگی و فراموشی ندارد. به همین جهت نام حسین علیه السلام بلند آوازه است دعا در زیر قبه امام حسین مستجاب است، حتی تربت آن حضرت شفا بخش است.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شاهين شهر گفت: اگر کسی برای خدا در کارش اخلاص داشته باشد، نامش ماندگار خواهد شد، مانند امام امام خمینی(ره) که بعد از چندین سال که از رحلت ایشان می­ گذرد می ­بینم که هر ساله مردم از شهرهای دور و نزدیک برای سالگرد رحلتشان با اشتیاق می­ آیند و در مراسم شرکت می­ کنند.

وی همچنین از شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب و شهدای هسته­ ای و مدافعین حرم و مخصوصا شهدای روز 31 شهریور در اهواز یاد کرد و خاطر نشان کرد: تجاوز مسلحانه عوامل استکبار در به شهادت رساندن جمعی از هموطنان بی دفاع اهوازی نشان از ضعف آنهاست.

امام جمعه شاهین شهر توصیه ­هایی به طلاب داشت و گفت: توسل به ائمه(ع) داشته باشید، هر روز زیارت عاشورا بخوانید و به تزکیه قبل از تعلم بپردازید، مواظب اعمال خود باشید، کار خوب شما افتخار است برای امام صادق علیه السلام و کار بدتان آسیب به دین می ­زند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha