جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر کل پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه، همواره ویژگی پایگاه مردمی و استقلال مالی اش را حفظ کرده و هیچ گاه وامدار هیچ نهاد و دولتی نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، احمدی مدیر کل پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در اجلاسیه مدیران حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه های علمیه با قدمت چند صد ساله، همواره پایگاه مردمی و استقلال مالی را حفظ کرده اند و هیچ گاه وامدار هیچ دولتی نبوده و فعالیت های حوزه، تحت شعاع کمک های دولتی قرار نگرفته است.

وی افزود: حوزه علمیه نهاد مقدسی است که در راستای فرهنگ، دین و اشاعه مذهب جعفری فعالیت می کند، بنابراین دولت موظف است به این نهاد مقدس کمک کند، تا بتواند فعالیت های فرهنگی خود را همانند سایر نهادهای فرهنگی انجام دهد.

مدیر کل پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: ایجاد منابع پایدار و در آمد مستمر برای حوزه های علمیه در دستور کار مدیریت جدید مرکز و تیم اجرائی ایشان قرار دارد که آئین نامه و اساسنامه برای این کار تدوین و در حل عملیاتی سازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی مدارس علمیه ما دارای امکاناتی نظیر فضای آموزشی، خوابگاه و کتابخانه مناسب با شأن حوزه هستند، اما این امر پاسخگوی نیاز آتی جامعه نیست؛ لذا مدارس باید به دنبال جذب منابع وسرمایه پایدار باشند.

احمدی یادآور شد: باید شأن و جایگاه حوزه علمیه در جذب منابع و سرمایه حفظ شده و کسب درآمد تنها در راستای فعالیت های فرهنگی، دینی و وظایف حوزوی ما باشد و خدشه ای به فعالیت های حوزوی وارد نشود.

وی اضافه کرد: ایجاد منابع پایدار و درآمد مستمر در مدارس باعث قطع کمک های مرکز به آنها نمی شود و تمام  سرمایه های حاصل از این منابع در اختیار خود مدارس قرار خواهد گرفت.

مدیر کل پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مدارس علمیه درراستای تامین منابع مالی می توانند مجوز مدارس غیر انتفاعی و و مهد کودک دریافت نمایند؛ البته در این طرح به خصوص در راه انداری مهدکودک ها سه هدف کسب درآمد، اشتغال زائی طلاب دانش آموخته مدارس علمیه و تربیت اسلامی را داریم و قطعا فرزندانی که در این مراکز پرورش یابند، آینده سازان خوبی برای جامعه اسلامی می شوند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha