شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: شهدای زیادی جانشان را از دست دادند تا حرف ولی فقیه روی زمین نماند و این مهم وظیفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند و نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند،حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی شامگاه سه‌شنبه در یادواره شهدای ورزشکار که در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ، افراد قدرتمندی بوده‌اند که غالبا در زندگی بدوی و جنگلی خویش با زورگویی و عربده‌گویی، به ترساندن افراد دیگر می‌پرداختند که با نام قهرمان واقعی فاصله زیادی دارند.

وی با اشاره به این‌که خداوند متعال برمحافظت بدن انسان‌ها تاکید زیادی داشته، افزود: حتی در آیاتی از قرآن به این نکته اشاره شده که اگر روزه برای بدن کسی ضرر داشت، آن فرد مجاز به گرفتن روزه نیست.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با ضرورت توجه ویژه به ورزش در جامعه، ابراز کرد: ورزش به معنی مراقبت از جسم بوده و بر آن سفارش فراوانی شده است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: ورزش و تحرک بویژه ورزش همگانی دارای آثار و برکات زیادی است، چرا که ورزش روی جسم انسان و در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از انحرافات اجتماعی و آسیب‌ها، ریشه در بی‌توجهی به ورزش و سرمایه‌گذاری در این خصوص است که لازم است برای حضور و ترغیب جوانان به سمت ورزش،حمایت‌های اصولی صورت پذیرد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه‌ داد:آنچه مسلم است، آن است که زیبایی انسان‌ها به زور و بازوی آن‌ها نیست ولی زور و بازو در کنار عوامل دیگر زیبا است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر این‌که ما باید همواره به دنبال چیزی باشیم که خیر دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد، گفت: در آیات بسیاری و  چندین سوره قرآن کریم،بر اصل دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی اشاره شده است و در واقع یکی از بزرگ‌ترین پیام‌های امام حسین(ع) نیز بر این مهم استوار بوده است.

وی بر ضرورت دشمن‌شناسی در جامعه اشاره داشت و افزود: بر اساسی سخنی از امام صادق(ع) بزرگترین مشکلی که مردم با آن مواجه هستند به دلیل عدم دشمن‌شناسی است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی با اشاره به این که برخی افراد در جامعه با اندک تلنگری خطاب به روحانیون ادعا می‌کنند که حرف سیاسی‌ نزنید، یادآور شد: این عبارت، عبارت درستی نیست هرچند سیاسی‌بازی مطلوب به نظر نمی‌رسد.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی خطاب به ووشوکاران حاضر در جلسه و خانواده‌های‌ آنان گفت: همه شما خواهران و برادران، خودتان را برای همراهی امام زمان(عج)آماده کنید و بدانید که اگر امام عصر(عج) حتی یک منتظر واقعی داشته باشند، اجرش‌ به اندازه ۲هزار شهید است.

وی عنوان کرد: مفاهیم یکی از سخنان امام صادق(ع) آن است که "هر کس که چهار ویژگی اسلام‌شناسی، مدیریت، عادل بودن و شجاع بودن را داشته باشد؛ حرف او حرف ما و حرف ما حرف خدا است."

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع)خراسان‌جنوبی با تاکید بر این مهم که برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت نیازمند دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی هستیم، تبیین کرد: شهدا بهترین الگوی دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی در جامعه هستند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی ضمن اشاره به مشکلاتی که در جامعه امروزی مشهود است، ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و رفتار ناشایست برخی مسئولین، حواس ما را از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی پرت نکند و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دست به اقداماتی نزنیم که موجبات شادی دشمنان را سبب شود.

وی بر ادامه‌ راه شهدا تاکید کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که شهدای زیادی جانشان را از دست داده‌اند تا حرف ولی فقیه روی زمین نماند و این مهم وظیفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند و نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کنیم.


انتهای خبر/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha