جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۴

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: اگر رهبر جامعه، امیرالمومنین(ع) هم باشد، اما مردم مطیع فرمان رهبر جامعه نباشند، رهبر قدرت هیچ گونه تصمیم گیری برای اصلاح جامعه را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر و شرح نهج البلاغه  که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: طبق خطبه ۳۵ نهج البلاغه قبول نصیحت رفیق شفیق لازم و ضوروری است و اگر کسی به نصیحت فردی که خیر و صلاح او را می‌خواهد گوش نکند پشیمانی در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: گوش دادن به نصیحت نصیحت کننده عالم و تجربه دیده لازم است و عدم اعتنا به توصیه و نصیحت انسانی که خیر صلاح انسان را می‌خواهد عواقب ناخوشایندی در پی دارد که شاید جبرانش در دنیا هم ممکن نباشد و در آخرت هم موجب پیشیمانی گردد که هیچ سودی به حال نادم و پشیمان نخواهد.

امام جمعه ارومیه افزود: یکی از نام‌های آخرت «یوم الحسرة» است و اکثر انسان‌ها حسرت فرصت‌های از دست رفته را خواهند خورد که چرا فرصت را از دست دادند، چه بسا انسان موقعیتی را از دست بدهد و بعدها اصلاً فرصت به دستش نرسد، زندگی ما نباید طوری شود که در قیامت از زندگی خود پشیمان شویم.

وی گفت: در زمان امام علی(ع) وضعیت جامعه را به گونه‌ای تغییر دادند که عده‌ای نظر خود را به امام جامعه تحمیل کردند و امروز هم این گونه‌است عده‌ای به عمد فشارها را بیشتر می‌کنند تا آنچه را که می‌خواهند به رهبر انقلاب تحمیل کنند، می‌خواهند جام زهر به رهبری بنوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان داشت: اگر رهبر جامعه، امیرالمومنین(ع) هم باشد، اما مردم مطیع فرمان رهبر جامعه نباشند، رهبر قدرت هیچ گونه تصمیم گیری برای اصلاح جامعه را نخواهد داشت، همان گونه که حضرت به مردم زمان خود خطاب می‌کند کاری کردید که نصیحت کننده به نصیحت خود شک کند و نشان دهنده راه از کارش پشیمان شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha