جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه ثمره ایستادگی در برابر دشمن پیروزی است، گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در سایه فقه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، اما در ذهن جوانان ما می‌دمند که دیدید نتوانستید؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان به نقل از روابط عمومی فرماندهی سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان، سردار سالار آبنوش، در نخستین یادواره 47 شهید روستای شاه کوه در مسجد و حسینیه باب‌الحوائج(ع) شاهکویی‌های مقیم شاهرود، با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این مدت، عده‌ای که در مسلک مشترکان هستند، در خارج و داخل کشور بیان می‌کنند که انقلاب دوام ندارد و همچنان آرزو می‌کنند که انقلاب آینده‌اش تاریک باشد؛ اما غالب این افراد تا امروز منکوب شده‌اند و امروز برای جشن چهل‌سالگی انقلاب آماده می‌شویم.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال رسیدن به چند هدف اساسی است، افزود: دشمن از تمام ابزارهایش که چندگانه و چند حرفه‌ای است، ازجمله فضای مجازی استفاده می‌کند؛ فضای مجازی بزرگ‌ترین پدیده جهان امروز است و رسانه‌های فراگیر در چنبره دشمن قرار دارند.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: دشمنان با سلاح و تجهیزات مدرن و جبهه‌های مختلف تلاش دارند تا انقلاب را ساقط کنند.

سردار آبنوش خاطرنشان کرد: به‌کارگیری همه توانمندی دشمن برای این است که به نسل جدید بگوید انقلاب که مبتنی بر فقه است، نتوانست کشور را اداره کند و وقتی این را جا انداخت و جوان ما پذیرفت که نتوانستیم، به دنبالش ناامیدی می‌آید و پشتیبانی از نظام کم می‌شود و انقلاب رو به اضمحلال می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال القای نتوانستن نظام و دلسردی و جدایی مردم از نظام است، گفت: دنیای استکبار امروز متحد شده و تمام اختلافات خود را کنار گذاشته است و همه با هم یکی شده‌اند و یک مسئله‌دارند و آن‌هم نابودی نظام اسلامی است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه با نسل جوان باید منطقی و با واقعیت صحبت کرد، افزود: انسان واداده و ضعیف که زدن ندارد؛ اولین دلیل که در چهل‌سالگی انقلاب «توانسته‌ایم»، این است که همه دنیا علیه ما بسیج شده‌اند؛ پس ما قدرتمندیم.

سردار آبنوش با اشاره به اینکه آرایش متنوع و جامعی از همه تهدیدها امروز مقابل ماست، با طرح پرسش‌هایی افزود: اگر ملت مقتدر و توانمندی نیستیم، این‌همه تهدید چرا در ابعاد مختلف وجود دارد؟ در 40 سال کاملاً تحریم هستیم؛ ولی امروز باید دید شرایط ما در حوزه علم و فناوری چگونه است؟ اگر ازنظر علمی ضعیف هستیم، چرا همواره از ما وحشت دارند و می‌گویند ایران را کنترل کنید؟

وی تصریح کرد: امروز ایران جزو هفت‌کشور هسته‌ای جهان است و این مایه افتخار ماست.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه هر نظامی در دنیا اگر چهارستون را در اختیار نداشته باشد، پایدار و قدرتمند نیست، گفت: نخستین ستون، قدرت بازدارندگی و دفاعی است که غالب کشورهای دنیا به ابرقدرت‌ها متکی هستند و قدرت دفاعی ندارند؛ اما آیا امروز قدرت بازدارندگی و دفاعی ما متکی به ابرقدرت‌هاست؟ ما جزیره ثبات هستیم و کشورهای دیگر خود را به ما متصل می‌کنند تا بماند.

سردار آبنوش با یادی از شهید سردار همدانی افزود: همدانی‌ها در راه انقلاب جان می‌دهند و این خود سبب امنیت است و در سایه‌سار عنایت و رهبری و مدیریت ولایت‌فقیه توفیقات زیادی حاصل می‌شود؛ دستاوردهای امروز حاصل ولایت و رهبری است و دشمن حق دارد به ولایت حمله کند.

وی ستون دوم قدرت پایدار را علم دانست و گفت: دانشمندان ما بومی و فراوان هستند و در ابعاد مختلف علمی، هوافضا، سلول‌های بنیادی، نانو و زیرساخت‌های کشور تلاش می‌کنند.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: امروز برای نخستین بار در دنیا ما از گاز، بنزین تولید می‌کنیم و بزرگ‌ترین پالایشگاه کره زمین، ستاره خلیج‌فارس را ساخته‌ایم؛ آن‌هم در اوج تحریم و این ارزنده است.

سردار آبنوش ادامه داد: ما امروز از عمق پنج هزار متری زیردریا با دانش بومی خود گاز بیرون می‌آوریم و  با فاصله حدود 100 کیلومتری از دریا به پالایشگاه ایرانی خود انتقال می‌دهیم و این نشان می‌دهد که علم در دستان ماست.

وی تأکید کرد: رهبری دانشمندان ما را مدیریت و کمک می‌کنند که استکبار مجبور به‌زانو زدن شده است؛ امروز ترسی نداریم که ما را تحریم کنند؛ چون در اوج قدرت هستیم و آن‌ها در اوج ذلت.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد: همه می‌دانند که پیشرفت‌های ایران اسلامی در سایه فقه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، اما در ذهن جوانان ما می‌دمند که دیدید نتوانستید؟

سردار آبنوش با اشاره به ستون سوم قدرت پایدار که سیاست است، افزود: منشأ قدرت ما مبتنی بر دین و مردم است؛ دشمنان خواستند به دین ضربه بزند تا قدرتمندان آن را آدم‌های مشکل‌دار مطرح کنند.

وی تصریح کرد: امروز نهادهایی مانند شورای نگهبان هدف تهدید هستند؛ اما مقام معظم رهبری جایگاه سیاست را عالی نگه‌داشته‌اند و همه می‌گویند ما در سیاست در حال پیشرفت هستیم.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به انتخابات برگزارشده در عراق گفت: آمریکا تلاش کرد تا با صرف هزینه‌های دریافتی از آل سعود انشقاق در این کشور ایجاد کند؛ اما چه شد که روزنامه‌های مطرح آمریکا تیتر زدند ایران سه بر صفر آمریکا را در عراق شکست داد؟

سردار آبنوش با اشاره به اقتصاد به‌عنوان ستون چهارم قدرت پایدار اظهار کرد: اقتصاد عبارت از معیشت و رفاه مردم، گمرک، مالیات، امور بانکی، واردات و صادرات و تولید و بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در این ستون گرفتار هستیم و دشمن از آن سه ستون ناامید شده و تمام امیدش اقتصاد است، عنوان کرد: مسئولان این نهادها را دولت انتخاب می‌کند و اگر درست عمل می‌کردند، شرایط این‌گونه نبود.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: امروز دشمن نامردانه می‌خواهد این شرایط را به گردن رهبر معظم انقلاب بیندازد؛ درصورتی‌که اقتصاد مقاومتی را رهبری بیان فرمودند و افرادی که به این نسخه عمل کردند، موفق شدند.

سردار آبنوش با بیان اینکه هر جا به‌سختی افتادیم و ایستادیم، موفق شدیم و وقتی وادادیم، سیلی خوردیم، گفت: انسان‌های انقلابی باید در رأس جایگاه‌های اقتصادی قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه کار را باید دست اهلش بسپاریم، افزود: کسی که فرزندان و خانواده‌اش آن‌طرف آب هستند، نمی‌تواند دلسوز انقلاب و مردم باشد.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: باید دشمن را مدیریت کرد تا ستون‌های قدرت تضمین شود؛ چهره واقعی آمریکا امروز برای جهانیان نمایان شده است.

سردار آبنوش افزود: دل‌بستگان به غرب و آمریکا امروز ناامید شده‌اند و فهمیدند به غرب نمی‌شود دل داد و این نوید بزرگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha