جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگی

حوزه/ حجت الاسلام برگی گفت: نسل فرهیخته ما به ویژه جوانان مسجدی برای آشنایی بیشتر با دین باید قدمی بردارند و به شبهات آنان که در حوزه دین وجود دارد جواب داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام رسول برگی استاد حوزه علمیه تبریز، ظهر امروز در سومین جلسه از سلسله جلسات مبانی اندیشه های اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با تشریح آفت‌ های جامعه ایمانی اظهار داشت: یکی از این آفت‌ ها جهل است، خداوند راه سعادت را به انبیا تعلیم داده و آنان نیز آن مطالب را به مردم منتقل کرده‌اند اما همه ما به همه این مطالب و معارف علم نداریم.

وی با اشاره به دیگر آفت جامعه ایمانی گفت: آفت دیگر تفسیر غلط است که‌‌ همان پلورالیزم است که در ایران نیز شایع شده، آن ها می ‌گویند هر کسی قرائت خاص خود را دارد و قرائت ما از اسلام با شما تفاوت دارد.

این استاد حوزه افزود: نمونه کوچک آن همین حدیث غدیر است که اهل سنت آن را به امامت امام علی(ع) تفسیر نمی‌ کنند، حتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری برای جذب آرای اهل سنت نیز همین تفسیر را از حدیث غدیر بیان کرد.

حجت الاسلام برگی، آفت سوم جامعه ایمانی را جدی نگرفتن معارف دین و سهل‌ انگاری در دین عنوان کرد و گفت: همه ما می‌دانیم که غیبت گناه است، اما در رعایت آن سهل‌ انگاری می‌کنیم، یکی از نویسندگان اسلامی که از نویسندگان معروف کشورمان نیز بود می ‌گوید چه فرقی می‌ کند که نماز صبح را پیش از طلوع آفتاب بخوانیم یا پس از آن و این‌‌ همان جدی نگرفتن دین است.

وی با بیان اینکه قرآن به صورت‌ های مختلف مذمت می‌ کند طرفداران ادیانی را که دین خود را سبک گرفته و بازیچه قرار می‌دهند، گفت: در این وضعیت ما به طعمه‌ ای برای شیاطین تبدیل خواهیم شد و انگیزه های برای برخورد با بدعت‌ های به وجود آمده و تفسیرهای غلط از دین نخواهیم داشت.

حجت الاسلام برگی تاکید کرد: باید برای مبارزه با جهل، علم خود را افزایش دهیم و حداقل چند صباحی از عمرمان را برای تقویت علم خود در حوزه دینی بگذاریم.

وی در ادامه تصریح کرد: نسل فرهیخته ما به ویژه جوانان مسجدی برای آشنایی بیشتر با دین باید قدمی بردارند و به شبهات آنان که در حوزه دین وجود دارد جواب داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha