جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شاهین شهر

حوزه/ موسس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون (س) شاهین شهر گفت: طرز برخورد استاد در لباس پوشيدن، گفتار، رفتار و منش بر شاگرد بسيار تاثيرگذار است و بايد طلابی تربيت شوند كه نماينده دين باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اساتید، با سخنرانی حجت الاسلام مرتضي ملکیان امام جمعه شاهين شهر و موسس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر با حضور حجت الاسلام روح الله بيدرام عضو هيئت امناء این مرکز و محسن برقي كار معاون آموزش جامعة المصطفي اصفهان و اساتید، معاونین این مرکز تخصصی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکیان در این نشست گفت: پديده حوزه ي خواهران تقريبا چند دهه است كه راه اندازي شده و جاي تكريم دارد چون پاسخگوي نيمي از جامعه بوده و تشكر ويژه از اساتيد حوزه كه قبول زحمت نموده و رنج راه را جهت رونق بخشيدن به علوم خواهران متحمل مي شوند.

امام جمعه شاهين شهر در ادامه افزود: باتوجه به روايت امام صادق(عليه السلام) كه به شعراني فرمود: «جايگاه تو وابستگي به ماست، اگر كار خوب انجام دهيد مي گويند خدا رحمت كند جعفر بن محمد را و اگر كار بد انجام دهيد موجب سرافكندگي ما مي شويد.» حضور در حوزه را نيز وابسته به امام زمان(عج الله تعالي فرج) و اهل بيت(عليهم السلام) دانست و هر خوبي و بدي از اين وابستگي خيرش و شرش به ائمه باز خواهد گشت، اگر هر قشري از جامعه اعم از كارمند، كارگر، كسبه و كشاورز و .... خلافي مرتكب شوند، «وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ» شامل حالشان خواهد شد، اما آنچه كه دودش به چشم ائمه مي رود اعمال ما طلاب است.

وی با اشاره به كتاب «آداب الطلاب» گفت: در اصلاح جامعه، «يزكيهم» پیش از «يعلمهم» آمده است و قبل از اشتغال بايد متخلق شويم، در اين راستا نقشي كه استاد ايفا مي كند بسيار با اهميت است.

 حجت الاسلام ملكيان افزود: طرز برخورد استاد در لباس پوشيدن، گفتار، رفتار و منش بر شاگرد بسيار تاثير گذار است، بايد طلابی تربيت شوند كه نماينده دين باشند، نكات اخلاقي در ضمن نكات درسي براي طلاب بيان شود تا در شالوده ي وجوديشان گنجانده شود.

امام جمعه شاهين شهر با تاكيد بر تهاجم فرهنگي و زهرآگين بودن فضاهاي مجازي افزود: این نوع جنگ، جنگ دشواری است، اما طلاب هم وظايفي در اين راستا به عهده خواهند داشت، بنابراین طلاب بايد به خوبي در حوزه پرورش پيدا كنند و اين امر مهم به عهده اساتيد مي باشد كه آنها را رصد كنند، تذكر و مشاوره دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha