جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد رضا سالاری فر

حوزه/ همایش های ملی «الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی» در تابستان ۹۸ در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد رضا سالاری فر، عصر امروز در نشست خبری که با موضوع سلسله همایش های ملی «الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی» در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، از برگزاری سلسله همایش های ملی الگوی زندگی عفیفانه در قم خبرداد و گفت: این همایش در تابستان 98 در قم برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش های ملی الگوی زندگی عفیفانه بابیان اینکه هدف از برگزاری همایش استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه سازی برای کشف الگوی عفیفانه است، ابراز داشت: همایش اول با موضوع الگوی مفهومی عفاف جنسی باحضور دانش آموختگان حوزه ودانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام سالاری فر افزود:برای این همایش محورهایی هم فراخوان شده و علاقه مندان از 20 اسفند ماه تا پایان اسفندماه 97 برای ارسال چکیده مقالات بلند و مدت و اصل مقالات تا 31 خرداد 98 به دبیرخانه همایش واقع در نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ارسال کنند.

وی بابیان اینکه در شرایط فعلی موضوع عفاف و حجاب از مسائل مهم و لازم برای شناخت بیشتر از این موضوع، محورهای مختلف آن مانند مفهوم عفاف چه چیزی است و چه کسی عفیف است، تبیین شود، اظهارداشت: این همایش به دنبال تبیین فلسفه عفاف از منظر ادیان و مکاتب مختلف و نگاه حقوقی جامعه شناختی به موضوع عفاف است.

دبیر علمی همایش های ملی الگوی زندگی عفیفانه افزود: اگر در شرایط کنونی بخواهیم عفاف راتبیین کنیم، لازم است درگام اول فلسفه چیستی عفاف را مشخص کنیم، در این گام بدانیم عفاف چه ضرورتی در جامعه دارد، بعد از مشخص شدن این مسئله، باید ابعاد دیگر عفاف مانند شیوه های فرهنگ سازی عفاف هم روشن شود.

حجت الاسلام سالاری فر گفت: دراولین همایش به دنبال تبیین الگویی مفهومی عفاف جنسی و در ادامه به دنبال تبیین الگوی زندگی عفیفانه هستیم، اظهارداشت: هدف بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش احیاء علمی روشمند و مستند آموزه عفاف بر پایه منابع اسلامی وترویج  و اشاعه گفتمان پژوهی است.

وی عنوان کرد: هنوز بر این باور هستیم که در مورد عفاف، گفتمان غالب شکل نگرفته است، اما شورای علمی در تلاش است با برگزاری این همایش به این هدف مهم برسد.  

دبیر علمی همایش های ملی الگوی زندگی عفیفانه افزود: برای تبیین زوایای موضوع همایش عفاف، مصاحبه هایی از اساتید و پژوهشگران گرفته شده و برگزار کننده گان دراین مصاحبه ها، به دنبال رسیدن به مدل مفهوم عفاف می باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha