سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید مراکز مشاوره حوزه علمیه قم

حوزه/ اجلاسیه اساتید مشاوره مراکز مشاوره حوزه علمیه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملکی و ارائه گزارش بعضی از کارگروه ها و تصویب مصوبات لازم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اجلاسیه اساتید مشاوره مراکز مشاوره حوزه علمیه که در ساختمان جدید مرکز مشاوره حوزه علمیه قم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به تبیین اهمیت مقوله مشاوره و لزوم پرداختن به معارف دینی مربوط به این کار و همچنین اموری که در مشاوره دادن باید رعایت شود، پرداخت و گفت: ما اعتقاداتمان را از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می گیریم، لذا در امر مشاوره دادن نیز باید به این امور توجه ویژه شود؛ قرآن کریم راز محبوبیت را ایمان و عمل صالح توصیف کرده است لذا نباید نسبت به این موارد کوتاهی شود.

وی گفت: بسیاری از این امور معنوی با محاسبات مادی دنیای امروز قابل حل و هضم نیست اما این امور واقعیت دارند لذا مطابق روایات و آموزه های اهل بیت(ع) اگر کسی به دنبال کسب رضایت خدای متعال باشد خداوند رضایت مردم را نیز برای او کسب می کند، اما اگر دنبال کسب رضایت مردم باشد خداوند متعال او را به همان مردم واگذار می کند، توجه به این امور در امر مشاوره لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین  محققیان، معاون تهذیب سطوح عالی حوزه علمیه قم نیز در ادامه با اشاره به اهمیت کار مشاوره، خاطر نشان ساخت: این مرکز مشاوره باعث افتخار حوزه علمیه می باشد چرا که کسانی که در این مرکز به امر مشاوره می پردازند همگی از افراد با تجربه و کارآزموده هستند  و در این عرصه تخصص های لازم را دارند و منشاء برکات زیادی بوده اند.

وی با اشاره به تنگناهای مالی اخیر حوزه تاکید کرد: امیدواریم با صبر و اخلاص اساتید مشاوره این مرکز از این دوره سخت مالی به خوبی عبور کنیم و بتوانیم در آینده نزدیک این مرکز مهم و اساسی حوزه را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.

در ادامه این اجلاسیه حجت الاسلام فدایی در سخنانی به مقوله پژوهش در عرصه مشاوره پرداخت و گفت: پژوهش بسیار مهم و اساسی است؛ چرا که محصولات پژوهشی ماندگارتر است و امیدواریم به کمک اساتید این مرکز بحث پژوهش نیز به یک سرانجام خوب برسد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام آقاجانی  درباره کارگروه کودک مرکز مشاوره حوزه گفت: ما در این کارگروه هم به مقوله کیفیت و هم کمیت توجه ویژه داشته ایم به گونه ای که حدود 3هزار ساعت مشاوره کودک برگزار کرده ایم.

وی افزود: راه اندازی کارگاه های تخصصی و عمومی از دیگر کارهای انجام شده در این کارگروه بوده و در زمینه کودک صفر تا صد این کار را پیش بردیم و علی رغم سختی ها و مشکلات مالی و بودجه ای توانستیم قدم های خوب و موثری در این عرصه برداریم.

حجت الاسلام رضایی یزدی مدیر نظارت و برنامه ریزی معاونت تهذیب حوزه های علمیه  نیز در پایان در گزارشی  به ارائه جمع بندی اجلاسیه  و بیان مصوبات پرداخت.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha