جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سفر نتانیاهو با عمان

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: سفر نخست وزیر اسرائیل به عمان به هر منظوری که بوده، باعث ایجاد برخی اختلافات سیاسی و مذهبی در این کشور خواهد شد و بهتر بود که سران عمان از پذیرش نخست وزیر رژیم اسرائیل امتناع می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از طلاب بسیجی مدرسه سفیران هدایت سنندج اظهار داشت: همزمان با آغاز راهپیمایی اربعین حسینی، شاهد تحرکات زیادی در جبهه دشمنان اسلام هستیم که نشان دهنده از اهمیت اجتماع میلیونی اربعین حسینی امسال دارد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان به سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان اشاره کرد و گفت: سفر نتانیاهو به کشور مسلمان عمان در این موقعیت خاص سیاسی، سئوالات زیادی را در ذهن های کنجکاو پدید آورده است.

وی ادامه داد: شاید اولین سئوال این باشد که هدف سفر یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به کشوری مسلمان همانند عمان در این موقعیت و بازه زمانی به چه منظور بوده؟!. به نظر می رسد نتانیاهو در این سفر چندین خواسته و برنامه را دنبال می کرد.

دریایی به برخی از این برنامه های احتمالی سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به عمان اشاره کرد و گفت: نتانیاهو در این سفر بی شک اولین هدف خود را تحریک همسایگان عرب علیه جمهوری اسلامی قرار داده است، زیرا نفوذ روز به روز ایران در خاورمیانه منافع این رژیم غاصب را به طور جدی در معرض خطر قرار داده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان افزود: یکی دیگر از اهداف سفر این مقام ارشد اسرائیل غاصب به کشور عمان، ایجاد غیرمستقیم جبهه ای مشترک با حضور کشورهای عربی در مقابل ایران می تواند باشد، زیرا از هم گسیختگی کشورهای عربی در این برهه از تاریخ، بهترین فرصتها را به ایران برای توسعه آرمانهای انقلابی اش در منطقه می دهد که این موضوع به هیچ وجه به مذاق رژیم صهیونیستی خوش نخواهد آمد.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر اینکه قدرت گرفتن ایران در منطقه مساوی با تضعیف و انزوای بیشتر اسرائیل غاصب خواهد بود، تاکید کرد: این روزها فشارهای زیادی از سوی کشورهای دنیا به ویژه رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف صورت می گیرد که این فشارها معلول ضعف درونی کشورهای معاند ایران است.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از سران کشور عمان در پذیرش نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل گفت: عمان در طول سالیان متمادی، به عنوان کشوری مسلمان و بی طرف در خاورمیانه شناخته می شد، حال با سفر نتانیاهو به این کشور باید نظر خود را درباره عمان و سیاست هایش به کلی تغییر داد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: بی شک سفر نخست وزیر اسرائیل به عمان به هر منظوری که بوده، باعث ایجاد برخی اختلافات سیاسی و مذهبی در این کشور خواهد شد و بهتر بود که سران عمان از پذیرش نخست وزیر رژیم اسرائیل امتناع می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha