جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا محمدامین راستی

​حوزه/ماموستا محمدامین راستی گفت: همه ما پیرو یک دین و آیین هستیم و کسانی که بر طبل تفرقه جدایی می کوبند و با تشکیل گروه های تروریستی دست به قتل عام برادران دینی و حتی پیروان دیگر ادیان می زنند، همان بازماندگان منافقان دوران رسول خدا (ص) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، در جمع روحانیون و طلاب شهر سنندج، گفت: پیامبر اکرم (ص) به عنوان خاتم الانبیاء حجت خدا را بر مردم تمام کرد.

این عالم اهل سنت کردستان با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) در دورانی ظهور کرد که انسان غرق در جاهلیت و فقر فرهنگی و فکری بود، افزود: خداوند متعال بنا بر حکمت خود، حضرت محمد (ص) را در میان قومی به عنوان رسول برانگیخت که آن زمان به توحش، جنگ و غارت معروف بودند و با این کار خواست که تحولی در بین این افراد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت حضرت محمد (ص) در آن خفقان سختی خاص خود را داشت، بیان کرد: بسیاری از سران قبیله قریش و سایر قبایل همجوار که زمزمه های رسالت محمد را شنیده بودند، کمر به قتل ایشان بستند، اما خداوند متعال فرصت این کار را به کفار نداد.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود به برخی از صفات و ویژگی های اخلاقی بارز رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) چه قبل از رسالتش و چه بعد از آن به برخی از صفات و خصایل نیکو در بین مردم معروف بودند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) در دوران نوجوانی و جوانی به «محمدامین» معروف بودند و حرف و قول این بزرگوار برای مردم و قبیله اش حجت بود.

این عالم اهل سنت کردستان در ادامه با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در طول تبلیغ پنهانی خود، تعدادی از یکتاپرستان را به دور خود جمع کرد، گفت: علنی شدن رسالت حضرت محمد (ص) شوک عجیبی در میان اعراب جاهلی بود. اعلام علنی رسالت توسط حضرت محمد (ص) به یکباره باعث بهت و تعجب بت پرستان شد، زیرا آنان به خوبی می دانستند که به زودی بساط خرافه پرستی و بت پرستی آنان توسط محمدامین برچیده خواهد شد، لذا دشمنی خود با پیامبر خدا را علنی کردند و بارها قصد جان مبارک ایشان را نمودند.

این عالم اهل سنت کردستان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در راه انجام وظیفه الهی اش سختی ها و مشقت های بسیاری را متحمل شدند، گفت: رسول خدا(ص) و تازه مسلمانان در معرض محاصره، تهدید و شکنجه و حتی قتل بودند، لذا خداوند دستوراتی به رسول خدا ابلاغ فرمودند تا مسلمانان از نقشه های کفار آسیبی نبینند.

ماموستا راستی اظهار داشت: بعد از علنی شدن رسالت حضرت محمد (ص) جنگ ها و نبردهای بسیاری بین مسلمان و کفار روی داد که در بیشتر این نبردها سلاح ایمان بر شمشیر دشمنان خدا پیروز گردید و نهایتا اسلام پیروز شد و رسول خدا(ص) به همراه یارانش وارد مکه شدند و کعبه که آن زمان به محل نگهداری بت ها تبدیل شده بود را از لوس سنگ تراشه های انسانی پاک نمودند و اینگونه شد که اسلام موجودیت خود را در عربستان تثبیت کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: رفتار و منش انسانی و الهی رسول خدا باعث شد که دین مبین اسلام به سرعت در سراسر منطقه و جهان منتشر شود و روز به روز به جمعیت مسلمان افزوده شود و اکنون بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان داریم که این سرمایه ای کم برای جهان اسلام نیست.

این عالم اهل سنت گفت: ما همه پیرو رسول خدا(ص) و دستورات ایشان هستیم، لذا سرزدن گناه از مسلمان مایه شرمساری مسلمین است، همه ما پیرو یک دین و آیین هستیم و کسانی که بر طبل جدایی می زنند و با تشکیل گروه های تروریستی دست به قتل عام برادران دینی خود و حتی پیروان دیگر ادیان می زنند، همان بازماندگان منافقان دوران رسول خدا (ص) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha