شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که طلاب حوزه به عنوان سربازان آن حضرت نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی بر عهده دارند، تصریح کرد: طلاب در مقام عمل سرباز واقعی امام زمان(عج) باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه با تبریک ماه ربیع الاول، این ماه را فرصتی برای برای تجدید بیعت با حضرت ولیعصر(عج) عنوان کرد.

وی با بیان این که نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است، افزود: آغاز امامت آن حضرت دوره جدید و مهمی در تاریخ شیعیان بوده است.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که طلاب حوزه به عنوان سربازان آن حضرت نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طلاب در مقام عمل سرباز واقعی امام زمان(عج) باشند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که سرباز امام زمان(عج) بودن آداب خاصی دارد که باید از سوی طلاب رعایت شود، تصریح کرد: سرباز واقعی حضرت همه توان خود را برای آموختن علم دین و کسب اخلاق و معنویت به کار می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نماز شب طلبه نباید ترک شود، خاطرنشان کرد: طلاب برای موفقیت در مسیری که در آن گام نهاده اند نباید توسل به ائمه معصومین(ع) را فراموش کنند.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس بیشتر طلاب با معارف قرآنی تأکید کرد و گفت: مأنوس شدن طلبه با کلام الهی به طور حتم در پیشرفت علمی و اخلاقی او مؤثر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید بر ضرورت حضور طلاب در دروس اخلاق خاطرنشان کرد: بهره گیری از نکات اخلاقی از سوی طلاب بسیاری ضروری است و موجب رشد علمی و اخلاقی آنها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان سخنان خود حفظ جایگاه طلبگی را امری بسیار لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) در اخلاق، رفتار و اعمال خود باید حساسیت خاصی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha