جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فولادشهر

حوزه/ امام جمعه جوزدان گفت: رهبر معظم انقلاب در اوقات فراغت به مطالعه كتاب مي پردازند، ولی متاسفانه در كشور ما سرانه مطالعه كتاب پايين است، حتي در بين افسران فرهنگي جامعه هم ضعيف مي باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام  محمدي، امام جمعه جوزدان به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني، در جمع طلاب مدرسه علميه صالحات فولادشهر بيان داشت: به فرمايش مقام معظم رهبري« طلاب افسران قرار گاه فرهنگي جامعه مي باشند»، لذا ارتقاء فرهنگي، مذهبي شهر و جامعه و به خصوص خانواده دست شما طلاب مي باشد. در مراكز و كانون هاي فرهنگي،  جلسات مساجد، حلقه هاي صالحين و ..... مباني فكري جامعه دست شماست، نوع صحبت ، پوشش و تفكر شما الگو و اسوه مردم است و رسالت شما تزريق فكر كردن به جامعه و واداري آنان به مطالعه و توجيه و تبليغ و تشويق مطالعه كتاب مي باشد.

امام جمعه جوزدان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اوقات فراغت به مطالعه كتاب مي پردازند، ولی متاسفانه در كشور ما سرانه مطالعه كتاب پايين است حتي در بين افسران فرهنگي جامعه هم ضعيف مي باشد.

وي افزود: آيا شما سر هر سفره اي مي نشينيد و هر غذايي را تناول مي كنيد، ولو خراب و فاسد باشد؟ در بحث غذاي روح نيز ما حق نداريم هرچيزي را بشنويم و يا هر كتابي را مطالعه نماييم.چه بسا با مباني اعتقادي و ديني ما در تضاد مي باشد.

وب افزود: گاهي در دانشگاه ها و مراكز علمي رسماً تبليغ تفكر ليبرال دموكرات غرب ترويج و تدريس مي شود و مروج فرهنگ منسوخ غرب مي باشد، ما بايد مراقب باشيم چه غذاي روحي را انتخاب مي كنيم و تن به مرگ روح ندهيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha