جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا کمندانی معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به اینکه، دستور تاریخی حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج ظرفیت بالقوه مردم انقلابی را بالفعل کرد، گفت: بسیج ظرفیتی کارآمد و خدمتگزار نظام اسلامی است.

 حجت الاسلام رضا کمندانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه 173 سوره مبارکه آل عمران« الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ»آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.گفت: این آیه بهترین توصیف برای نیروی دفاعی خصوصا بسیج بوده که با آمادگی لازم بر خدا توکل نموده است.

وی با بیان این که امام علی (ع) فرمودند:« مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ/ اگر کسی از دشمنش غفلت کرد و خوابش برد، آن وقت با حمله دشمن از خواب بیدار می شود»، افزود: اگر با توان نظامی وهوشیاری لازم تحرکات دشمن را رصد کردیم، دچار آسیب نخواهیم شد.

 معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه در ادامه با اشاره به این که نهاد مقدس بسیج با کار آمدی و ظرفیت عظیم نیروی انسانی مخلص، مهمترین سپر دفاعی کشور است، ابراز داشت: ترویج روحیه بسیجی در جامعه چشم طمع دشمنان و فکر تجاوز به ایران اسلامی را خنثی کرده است.

وی با بیان کلام ارزشمند حضرت امام(ره) که فرمودند «بسیج لشگر مخلص خداست»، گفت: اخلاص بسیج چه در دوران دفاع مقدس و در تمامی عرصه ها با کار و تلاش صادقانه خدمتگزار نظام اسلامی بوده است.

حجت الاسلام کمندانی ادامه داد: فتوا و قیام علماء در برابر ظلم ظالمان همانند: تحریم تنباکو، قیام خرداد 42، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقطة عطفی در تاریخ تشکیل بسیج است.  

وی با اشاره به اینکه، دستور تاریخی حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج ظرفیت بالقوه مردم انقلابی را بالفعل کرد، افزود: بسیج ظرفیتی کارآمد و خدمتگزار نظام اسلامی است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان اُمید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین  است، اظهار کرد: تشکیل بسیج در جمهوری اسلامی یقیناً از برکات و الطاف جلیّه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان باید سطح دانش و بینش خود را بالا ببرند و از آن مهمتر آگاهی در زمینه های سیاسی است، گفت: داشتن بصیرت دینی مهمترین ابزار برای تشخیص صحیح حوادث و جریانات سیاسی است.

حجت الاسلام کمندانی در پایان از فعالیت پایگاه بسیج شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) مدرسه علمیه حضرت امام(ره) کرمانشاه در راستای پیشبرد اهداف فرهنگ بسیج خبر داد و گفت: با برگزاری برنامه های متنوع مذهبی و بصیرتی طلاب هر چه بیشتر با فرهنگ جهادی مأنوس می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha