جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پانزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر

حوزه/ در پانزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در قطب انرژی ایران «عسلویه»، بر ضرورت وحدت امت اسلامی و جلوگیری از تفرقه افکنی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، انزدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی، رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی، سیدعلی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه، شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه و جمعی از روحانیون شیعه و اهل سنت،  در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی عسلویه برگزار شد.

علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر در این نشست تخصصی بر تحکیم وحدت و تقویت نقش عالمان دین در تداوم انقلاب اسلامی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی در این نشست گفت: اسلام دین وحدت است و از میان ادیان الهی، تنها دینی است که بعد از ۱۴ قرن هنوز تاثیرش عینی و زنده است.

وی افزود: اخلاق عملی پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو برای ایجاد وحدت بین مسلمین است و مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت آن قدر دارای اشتراکات اعتقادی و دینی هستند که در مقابل آن اشترکات عمیق، هرگز نباید به اختلافات جزیی که وجود آنها نیز تا حدی طبیعی است دامن زده شود.

انقلاب اسلامی؛ بستر ساز وحدت شیعه و سنی

در ادامه، مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز با تشریح اهداف این نشست، گفت: تقویت و تحکیم و گسترش وحدت اسلامی از جمله اهداف این نشست است و مقوله وحدت بین مذاهب اسلامی نیز از جمله دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از طریق ارتباط مستمر عالمان دین و تقویت نقش آفرینی روحانیون محقق می‌ شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد: در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و نقش رهبری الهی امام راحل و همچنین منویات مقام معظم رهبری در این زمینه از جمله عوامل‌محوری در شکل‌گیری وحدت اسلامی است.

وی در پایان تلاش برای حفظ وحدت اسلامی و مقابله با جریان های تکفیری را رسالت مهم عالمان دین ذکر کرد.

لزوم الگوبرداری از سیره نبوی

امام جمعه عسلویه نیز در این نشست گفت: بهترین راه مبارزه با دشمنان اسلام، ایجاد و تقویت وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد با تبریک هفته بسیج، و با اشاره به نقش راهبری مقام معظم رهبری در گسترش مبانی وحدت بین کشورهای اسلامی، گفت: برای تحقق وحدت اسلامی باید سراغ ویژگی های اخلاقی و عملی پیامبر اکرم (ص) برویم و انها را الگوی عملی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به برخی از این ویژگی ها گفت: صبر، خلق نیکو، مهربانی، تواضع و توجه به نیازهای مردم را از جمله خصایص حضرت رسول (ص) است که باید توسط علمای اسلام و روحانیون مورد اهتمام واقع شود.

وحدت و انسجام از برکات انقلاب اسلامی است

شیخ ابراهیم محمدی، امام جمعه اهل سنت عسلویه نیز در ادامه این نشست گفت: وحدت و انسجام از برکات انقلاب اسلامی است که بانی آن حضرت امام (ره) است و نامگذاری این هفته به نام وحدت نشان دهنده شناخت دقیق و عمیق ایشان از ضروریات زمانه است.

وی در پایان عنوان داشت: حفظ این وحدت وظیفه‌ی همه‌ی علما و روحانیون است و دیگر مسئولان نیز باید به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

هفته وحدت، هفته عزت و اقتدار  است

 علی رحمانی، معاون فرماندار عسلویه نیز در این نشست گفت: هفته وحدت، هفته عزت و اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است و استمرار و بقای نظام به زنده نگه داشتن اهداف اصلی آن است و همگان بایستی پاسبان اصول، آرمان ها و ارزش های انقلاب باشند که وحدت نیز یکی از همان اهداف و ارکان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha