شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب دزفولی مقیم قم

​حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: با وجود انجام برنامه های فراوان مدارس علمیه در سالهای اخیر، در بحث اطلاع رسانی ضعیف عمل شده بود که امیدواریم با راه اندازی دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان کردستان، برنامه های انجام گرفته توسط حوزه و مدارس علمیه استان انعکاس خوب و مثمر ثمری داشته باشد.

حجت الاسلام وحید رمضانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: معاونت آموزش بخش اعظمی از فعالیت مدارس علمیه را در اختیار دارند و نیز ارتباط آنان با طلاب در بحث امور آموزشی و درسی بیشتر از سایر معاونت هاست.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر با تغییر برخی از روش های قدیمی در مباحث آموزشی شاهد تغییر و تحول مثبتی در وضعیت درسی طلاب بوده ایم، لذا برای این تداوم این امر نیازمند حمایت مدیران حوزوی و نیز همکاری و همراهی طلاب هستیم.

حجت الاسلام رمضانی، مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران را یکی از مدارس علمیه موفق در استان کردستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه چندین عامل باعث شده که طلاب اعم از اهل سنت و تشیع کردستان در بحث درسی و آموزشی جایگاه مناسبی در بین استان های کشور داشته باشند، اولین دلیل این امر بافت خاص فرهنگی و مذهبی مردم این خطه می باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: یکی دیگر از علل موفقیت طلاب این استان نسبت به سایر نقاط کشور، نهادینه بودن مسائل قرآنی در بین خانواده هاست، به طوری که این استان هر ساله در مسابقات قرآنی حافظان و طلاب موفقی داشته است.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه سخنان خود گفت: با وجود انجام برنامه های فراوان در مدارس علمیه در سالهای اخیر در بحث اطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل شده بود که امیدواریم با راه اندازی دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان کردستان، برنامه های انجام گرفته توسط حوزه و مدارس علمیه استان انعکاس خوب و  مثمر ثمری داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت آموزشی طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز طلاب مدرسه این است که طلاب غیربومی زیادی در سال جدید به این مدرسه ورود پیدا کرده اند و این مسئله می تواند باعث تبادل اندیشه ها و فرهنگ های همسو در مباحث آموزشی شود، ولی با این وجود نباید منکر برخی از نارسایی های سخت افزاری و نرم افزاری باشیم.

حجت الاسلام رمضانی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به استعدادهای ناب در بین طلاب، باید فرصت را از دست ندهیم و نیازها و کمبودها در مباحث آموزشی طلبه ها را جبران کنیم، تا ان شاء الله شاهد تعلیم و تربیت طلاب متعهد و با علم در این مدرسه علمیه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha