جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار احمدی

حوزه/فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، از سوسنگرد و بستان و خرمشهر شهید می آوردند و جبهه جنگ در خاک ایران بود، گفت: امروز به برکت هدایت های امام راحل در دفاع مقدس و هدایت های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب، میدانی که شهیدان مدافع حرم را می آروند از حلب، تدمر و... است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار غلامرضا احمدی از فرماندهان دفاع مقدس امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان بیرجند اظهار داشت: به سابقه چهل ساله نوکری و بزرگ شدن در دامن مردم شریف این منطقه نورانی و با اخلاص افتخار می کنم. بر پای کسانی که ظرف این چهل سال پای عمل به حرف های ولی فقیه ایستادند، بوسه می زنم.

وی با اشاره به اینکه از روزی که نطفه سازمانی بسیج در این استان بسته شد، در این میدان بوده ام، افزود: هنوز انقلاب نهالی بیشتر نبود که دشمن جنگ سخت تمام عیار را با برگزاری بیش از 30 جلسه با سران منطقه برای  شروع جنگی اطمینان بخش علیه ایران آغاز کرد.

فرمانده سابق سپاه علی بن ابیطال(ع) با اشاره به کلام مقام معظم رهبری گفت: ایشان می فرمایند اگر نوای دلنشین بسیجی بر کشور طنین انداز شد کشور بیمه خواهد شد، والا باید نگران شد. امام راحل هم در این زمینه می فرماید اگر مسئولین نظام از تشکیل این ارتش بیست میلیونی غفلت کنند به آتش دنیا و آخرت خواهند سوخت.

احمدی اضافه کرد: حضرت آقا می فرماید شگفت آور ترین پدیده انقلاب بعد از خود انقلاب، بسیج است و نیز در جای دیگری می فرمایند تشکیل بسیج توسط خدا به امام تعلیم داده شد و ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی اضافه کرد: آیت الله حسن زاده آملی می فرماید گوش خود را به دهان حضرت آقا تنظیم کنید چون گوش آقا با دهان حضرت حجت هماهنگ است.

فرمانده سابق سپاه علی بن ابیطال(ع) با بیان اینکه اگر بسیج در عرصه های مختلف قوی شود و پای بسیج به موضوعات مختلف وارد می شد، امروز این پس لرزه ها را نداشتیم، متذکر شد: برای این اتفاقات است که بسیج آنچه که از آن توقع است پای کار نیست.

قدرت هایی که جلوی نهال انقلاب نتواستند بایستند

وی با بیان اینکه در سال 86 آقا فرمودند دشمنان انقلاب اسلامی برای از میدان به در کردن امام و انقلاب از هیچ چیز نگذشتند که در اختیار صدام نگذارند، اعلام کرد:عراقی ها، امریکایی، انگلیسی و عرب های مفلوک منطقه قدرت ایستادن جلوی نهال اول انقلاب را نداشتند که دست به دامن مواد شیمیایی شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز که از پایان جنگ می گذرد خدا گواه است اسرائیلی ها و امریکایی ها در بستر جهانی جبهه متحد علیه انقلاب دارند.

احمدی با اشاره به پرچم رژیم غاصب اسرائیل گفت: در دو حاشیه پرچم اسرائیل دو نهر آب است که یکی نیل در مصر و دیگری دجله در عراق است که ادعا دارند بین این دو نهر قلمرو حکومتشان است.

وی افزود: کشوری که داعیه حکومت در بین النهرین داشت چطور شده دور خودش دیوار ده متری می کشد و همچنان داعیه جنگ دارد.

امروز مرزهای دفاع از کشور ۲ هزار کیلومتر جلوتر رفته است

احمدی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، از سوسنگرد و بستان و خرمشهر شهید می آوردند و جبهه جنگ در خاک ایران بود، بیان داشت: امروز به برکت هدایت های امام در دفاع مقدس و هدایت های پیامبر گونه رهبر انقلاب، میدانی که شهیدان مدافع حرم را می آروند از حلب، تدمر و... است.

وی افزود: موشک هایی که این اواخر سپاه شلیک کرد، به غرب دجله می رود و این یعنی امروز خط دفاع از مرزهای ایران به لطف خداوند از مرزهای شما 2 هزار کیلومتر پیشروی کرده است.

در ۱۰ علم پیشرفته دنیا جزو ۵ کشور اول هستیم

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شرایط کشور برای تربیت احمدی روشن ها و کاظمی آشتیانی ها و برای تربیت دانشمندان نخبه از دوره ابن سینا فراهم تر است، مطرح کرد: در علوم "های تک" که منحصر به کشورهای پپیشرفته دنیا است در 10 علم جزو 5 کشور اول دنیا هستیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: رهبری امسال در دانشگاه امام حسین(ع) گفتند "به ما می گویند موشک دور برد تولید نکنید و اینقدر دقت در نقطه زنی موشک ها را بالا نبرید، من به شما عرض می کنم آمریکایی ها که رجز می خوانند ما و آمریکا دو رقیب دوشادوش یکدیگر در موشک زنی هستیم".

احمدی اضافه کرد: فقط 7.5 متر انحراف موشک های ما در دورترین نقطه پرتاب می باشد که برای موشکی که 5 تن وزن دارد چیزی نیست و این درحالی است که این انحراف از نقطه اصابت برای آمریکایی ها 76 متر است.

۷۰ درصد دانشمندان هسته ای زیر ۳۰ سال هستند

وی با با بیان اینکه از نظر معدل سنی دانشمندان هسته ای زیر 30 سال هستیم، متذکر شد: 70 درصد دانشمندان ما جوان هستند و تعداد کمی سن بالا دارند که این معدل را بالا برده اند.

فرمانده دوران دفاع مقدس اعلام کرد: 22 مرداد امسال پر نکته ترین سخنرانی آقا در طول سال بود که 53 نکته دارد و در آن 5 - 6 مقطع از انقلاب را شمرده اند و فرمودن در همه اینها موفق از قائله پیروز بیرون آمدیم.

احمدی خاطرنشان کرد: شبیخون فرهنگی، فتنه و ایجاد مشکلات اقتصادی از فتنه‌های دشمنان بوده است، اما ملت ایران همیشه از مشکلات پیروز بیرون آمده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha