شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام عباس امینی - شاهرود

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی گفت: کسی که اهل ذکر و یاد خدا باشد زندگی او زندگی آرامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، دوشنبه‌شب در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم در مسجد جوادالائمه(ع) شاهرود، با بیان اینکه آیات قرآن نقش اخلاق انسانی و اسلامی را نه‌فقط در آخرت بلکه در همین دنیا نشان می‌دهد، اظهار کرد: اخلاق هم به درد زندگی دنیایمان می‌خورد و هم آخرت و کسی که بخواهد هم دنیایش آباد باشد و هم رزقش زیاد، باید اخلاق انسانی و اسلامی را رعایت کند.

وی افزود: برکات آسمانی که یکی از آن‌ها باران است به درد این دنیا می‌خورد، اما موتور محرکه اخلاق اسلامی و انسانی، ایمان و تقواست. حال‌آنکه تمام مشکلات اجتماعی فردی و خانوادگی حتی، از آن نشأت می‌گیرد که ما اخلاق را رعایت نمی‌کنیم و اگر اخلاق نباشد خداوند برکات آسمانی را از ما می‌گیرد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به آیات ۳۴ و ۳۵ سوره فصلت گفت: خوبی و بدی مثل هم نیست و خوبی بهتر است؛ یکی از نسخه‌های زیبای قرآن که کینه را از زندگی اجتماعی ما محو می‌کند، خوبی است.

وی با بیان این پرسش که چه کسی می‌تواند این راه را برود؟ اظهار کرد: کسانی که آستانه تحملشان بالاست. هنر آن است که بدی را با خوبی جبران کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به سوره فصلت آیات ۱۰ و ۱۲ گفت: در این آیات داستان حضرت نوح بیان می‌شود که خداوند از قول نوح از قوم او می‌خواهد که طلب مغفرت کنند و سؤال اینجاست که استغفار فقط اجر ما را زیاد می‌کند و گناه ما را می‌ریزد یا خیر، به درد دنیایمان هم می‌خورد؟ که استغفار به درد دنیا می‌خورد و حتی باران‌زاست؛ استغفار سرمایه مالی را بالا می‌برد؛ نیروی انسانی (اولاد) را تقویت می‌کند، باغ‌ها را وسیع می‌کند، نهرها جاری می‌شود.

وی با بیان اشاره به اینکه یک بخش استغفار اعمال است و یک بخش آن اخلاق و استغفار برکات دنیوی را در پی دارد گفت: هر باران و بر فی برکت نیست و هر رزقی مفید نیست، آن نعمتی که زندگی دنیا را سعادتمند کند نعمت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی تصریح کرد: کسانی که از ذکر و یاد خدا اعراض می‌کنند، زندگی سختی دارند و روز قیامت کور محشور می‌شوند، اگر رذایل اخلاقی در ما باشد باعث گناه می‌شود و گناه مانع ذکر خداست و به‌تبع آن  افتادن در سختی و جهنم زندگی است و نقطه مقابل آن این است که کسی که اهل ذکر و یاد خدا باشد زندگی او زندگی آرامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha