شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه گفت: در روزگاری که دشمنان دین خدا بذر تفرقه می پاشند تا در سرزمین های مسلمین، درخت عداوت را آبیاری کنند، وحدت مسلمین رمز پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تمسک به آیه 46 سوره مبارکه انفال «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ/ و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است»، گفت: وحدت مسلمین پیام آسمانی و مایه اقتدار جهان اسلام در برابرکفار است.

وی، نس با قرآن و عترت پیامبر(ص) را زمینه ساز وحدت و دوستی بین مسلمین دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام چشم دیدن اتحاد ملل اسلامی را ندارند و با اهرم تفرقه برای اختلاف بین مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت در ایام ولادت پیامبر خاتم(ص) و امام صادق(ع) که از لسان مبارک بنیانگذار نظام اسلامی جاری شد از توفیقات الهی بود، ادامه داد: به لطف الهی سال به سال، بخصوص در این دوران ثمرات کلمه طیبه وحدت در داخل کشور و جهان اسلام قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دنیای استکبار به دنبال تضعیف وحدت بین برادران تشیع و اهل سنت است، اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی رمز شکست دشمن است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به توصیه حضرت امام(ره) در خصوص وحدت مسلمین که فرمودند: اگر همۀ مؤمنین در اقطار اسلامی، در تمام کشورهای اسلامی همین یک دستور خدا را که عقد اخوت بینشان انداخته است، عمل بکنند، دیگر قابل آسیب نیستند، گفت: در روزگاری که دشمنان دین خدا بذر تفرقه می پاشند تا در سرزمین های مسلمین، درخت عداوت را آبیاری کنند، وحدت مسلمین رمز پیروزی است.

وی در پایان تشدید تحریم ها علیه ایران را نشان از شکست پروژه تفرقه اندازی دشمنان وحدت امت اسلامی دانست و افزود: با تبعیت از فرامین ولی فقیه، بصیرت افزایی امت اسلامی و احترام به مقدسات سایر مسلمانان، تمدن اسلامی را احیاء می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha