جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دین در سینمای شرق و غرب

حوزه/ رونمایی از کتب «دین در سینمای شرق و غرب» و «روزشمار انقلاب اسلامی» به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در حاشیه دهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان و نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، از دو کتاب «روز شمار انقلاب اسلامی» ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و «دین در سینمای شرق و غرب» شامل مکاتب شرقی هندو، بودا، لامانیسم، تائو، کنفوسیوس و شینتو به همراه مکاتب غربی مسیحیت، یهودیت و فرقه های وابسته از سوی اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صدا و سیمای خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری با حضور دکتر ملک نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

کتاب «روز شمار انقلاب» شامل گلچینی از مهمترین رویدادهای تاثیر گذار در شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 و معرفی نقش علما و مراجع دینی، اعلامیه ها و بیانیه های تاثیرگذار در جریان این رخداد بزرگ قرن است که به تالیف جمعی از پژوهشگران در غرفه این اداره در نمایشگاه پژوهش و فناوری عرضه شده ات.

 همچنین کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» نیز تحوه تعامل، نگره ها، مولفه ها و عناصر دینی و شبه دینی مکاتب و آئین های مهم جهان و سینمای های مطرح دنیا را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و این کتاب به تالیف محمدحسین فرج نژاد، محمد سعید قشقایی، محمدجواد عرب سالاری و جمعی از پژوهشگران آماده و تدوین شده است.

علاقه مندان می توانند جهت تهیه این دو کتاب به اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه دفتر نمایندگی خراسان واقع در بلوار امام خمینی 25، ساختمان فرهنگی هنری صبا، طبقه سوم مراجعه کنند. 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha