جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ملک شهر

حوزه/ نشست اخلاقی با سخنرانی «حجت الاسلام علی صغیرا»، با موضوع «امید و ناامیدی»، در مدرسه علمیه اهل بیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا در این نشست گفت: یکی از جنود شیطان ناامیدی است و امیدواری از جنود رحمان است، شیاطین انسی و جنی روح ناامیدی را در مردم می دمند.

وی افزود: برادران حضرت یوسف(ع) ایشان را در چاه انداختند و بیش از 30 سال از پیدا شدن او ناامید شدند، تا اینکه در مصر بنیامین را هم از دست دادند سپس نزد پدر آمدند و حضرت یعقوب فرمود: به طرف مصر بروید در مورد یوسف جستجو کنید و نفرمود در مورد بنیامین جستجو کنید!. با اوج ناامیدی که نسبت به یوسف بود، از رحمت الهی ناامید نمی شوند مگر کافران. باید تلاش کنیم از قوم کافران نباشیم.

این مشاور حوزوی اذعان داشت: انسان باید به رحمت خداوند امیدوار باشد و اگر واقعه ای در زندگی اش رخ داد، راضی به رضای الهی باشد. شاید انسان در چیزی اکراه داشته باشید ولی خداوند در آن خیر قرار دهد.

حجت الاسلام صغیرا بیان کرد: باید راضی به رضای الهی باشیم. به این دنیا آمده ایم تا تربیت شویم و با ناز و نوازش تربیت حاصل نمی شود. انبیا و اولیای الهی بیشترین سختی را متحمل شدند، انسان اگر راحت باشد دنبال دین و دینداری نمی رود. از طرفی تا اذن خدا نباشد چیزی محقق نمی شود. هر اتفاقی که می افتد همه اش تکویناً و برخی تشریعاً به اذن خداست.  

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: باد و طوفان مؤمن واقعی را تکان نمی دهد و توجه انسان به این امر باعث تقویت خدا باوری می شود و گمان انسان به خدا، خیر می شود، چرا که در حدیث قدسی است: "اگر گمان خیر داشته باشید خیر قرار می دهم و اگر گمان شر داشته باشید قابلیت دریافت خیر را از دست می دهید".

مشاور و استاد حوزه ابراز داشت: ما بناست تربیت شویم و اگر عاقلانه در  مسیر قرار نگیریم، به  سختی در مسیر قرارمان می دهند. باید ایمان را تقویت و قلب خود را پاک بگردانیم و به دیگران هم امید دهیم که قطعا خیر و برکتش در زندگی هویدا می شود. باید ناامید از خلق خدا شویم که جایی بسی امیداری به خداست. وصل شدن به خدا در گرو قطع امیدواری از مردم است.

وی در پایان تصریح کرد: همیشه امام زمان(عج) حاضر هستند و ما را می بینند و هر وقت لازم باشد عنایت می کنند؛ طلبه ها باید بیشترین ارتباط را با حضرت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha