جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمدیان

حوزه/ حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه شعار امسال دفتر تبلیغات اسلامی در هفته پژوهش «توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی با رویکرد مسئله محوری» است، از تولید ۲۴۰ اثر پژوهشی جدید و توافق با انتشارات بریل هلند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان، پیش از ظهر امروز  در نشست خبری بیان دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان اظهار کردپژوهش یک نگاه ظریف، عالمانه، تخصصی و روشمند وهمراه با توجه به زمانه برای پیشرفت علمی است.

وی بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی باتوجه به رسالتی که حوزویان در کشور دارند، واحد پژوهش را در اولین اقدامات خود ایجاد کرد. همچنین با توجه به اینکه امام راحل ورهبری بارها فرموند پژوهش باید پیشرو در کشور باشد، دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان پژوهشکده های علوم وفرهنگ اسلامی ومعاونت پژوهشی را ایحاد کرد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان تصریح کرد: معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی در این راستا گسترش پیدا کرد و دانشگاه باقرالعلوم(ع) تشکیل شد و تمام امور را با نگاه پژوهشی و عالمانه پیگیری می کند.

وی افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب مطرح شد که همه مجموعه های دفتر تبلیغات اسلامی از ابتدای تاسیس تاکنون اقدامات خود را به اطلاع برسانند، در شعبه اصفهان قریب به یک دهه واحد پژوهش تاسیس شده و سیر تحول در این نهاد به سوی حل مسئله پیش رفت.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز مطالعات اسلامی و تبدیل به پژوهشکده الهیات وخانواده با نگاه به مسئله محوری و حل مسائل با رویکردعالمانه شکل کرفت.

وی  افزود: دستوری که مقام معظم رهبری به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی دادند و نهادها ملزم به همکاری با آن شدند، بحث تمدن سازی اسلامی است، گام اول برای تمدن سازی اسلامی انقلاب اسلامی است که محقق شده است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان عنوان کرد: البته چهار گام دیگر پیش رو داریم، گام دوم نظام اسلامی، گام سوم دولت اسلامی، گام چهارم جامعه اسلامی وسپس تمدن اسلامی است. ما سعی داریم به طی کردن این گام ها کمک کنیمغ ایرانیان تمدن های متعددی را ایجاد کردند و این نشان از ظرفیت ایرانیان در این امر دارد.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه  شعار امسال دفتر تبلیغات  اسلامی در هفته پژوهش «توسعه و توانمند سازی علوم اسلامی با رویکرد مسئله محوری» است، گفت: پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی  ۲۴۰ اثر پژوهشی جدید در حوزه علوم اسلامی در سال گذشته تولید کرده و به جامعه عرضه شده است.

وی با تاکید براینکه ما در پژوهشکده و معاونت پژوهشی اصفهان ۱۴اثر جدید را عرضه کردیم  اذعان کرد: از ابتدای کار واحد انتشار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که از ۶ سال گذشته آغاز شده، ۸۹ عنوان کتاب و ۱۲۴ جلد کتاب و هفت عنوان کتاب هایی است که دردست چاپ هست، 42 عنوان از این کتاب هایی هستند که مربوط به آثار آیت الله العظمی مظاهری است، نشر دفتر اصفهان، هفت افتخار دارد که 2 بار انتخاب کتاب سال حوزه از آن جمله است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان با بیان اینکه فلسفه، ادیان، عرفان، فقه و مبانی حقوق از جمله اهم موضوعات کتاب ها است، گفت: با احتساب آمارها تقریبا هر ماه، دو کتاب در انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به چاپ رسیده است.

وی افزود: براساس تلاش صورت گرفته 50 هزار صفحه کتاب در دفتر نشر تبلیغات اسلامی اصفهان چاپ شده، همچنین انواع کلاس های آموزش روش تحقیق و کارگاه های تخصصی قریب به ۱۲۰ نشست در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

حجت الاسلام احمدیان با تاکید براینکه 80 پروژه پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برقرار بوده که نیمی از آنها در حوزه اخلاق وخانواده بوده است، صریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ و محوری دفترتبلیغات اسلامی شعبه اصفهان تاسیس دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه بوده است که اصفهان جز پیشگامان این عرصه در کشور است.

وی اضافه کرد: از ابتدای تاسیس دبیرخانه کرسی آزاداندیشی تاکنون بیش از ۱۲۰ کرسی آزاد اندیشی در حوزه علمیه اصفهان برگزار شده است، همچنین برنامه ریزی شده که ۴۰ کرسی آزاد اندیشی و نقد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با موضوعات حوزه انقلابی، ولایت فقیه، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، خانواده، فضای مجازی و مبارزه با فرق انحرافی است.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با انتشارات بریل هلند که از قدیمی ترین انتشارات جهان است کتابهایی که در حوزه های علوم اسلامی در این انتشارا، به چاپ رسیده است تا در ایران چاپ کنیم، مثل کتاب اخلاق ناصری است .

وی بیان کرد: در حوزه نشریات نشریه علمی -ترویجی اخلاق را داریم که ۵۱ شماره از این فصلنامه چاپ شده و اخیرا با تمرکز با مسایل خانواده چاپ شده است، اپلیکیشن «مبلغ یار» جزء اقدامات در راستای پژوهشی است که این نرم افزار به مبلغین کمک می کند با توجه به محتواها و پژوهش هایی که تیم های تخصصی  تامین می کند منبرهای خود را مدیریت کنند .
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha