شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: رفتار، اخلاق و گفتار پلیس موجب می شود که مردم، مدنیت و تمدن اسلامی را شاهد باشند که اگر این امر به طور مثبت انجام شود، تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی با تاکید بر گره خوردن رسالت حوزه علمیه با نیروی انتظامی، ابراز کرد: همه نیروها، مجموعه ارتش مکتبی ای را تشکیل می دهند و رسالت نیروی انتظامی نیز در این میان سنگین تر می باشد زیرا به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: رفتار، اخلاق و گفتار پلیس موجب می شود که مردم، مدنیت و تمدن اسلامی را شاهد باشند که اگر این امر به طور مثبت انجام شود، تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه بنابراین، نوع رفتار نیروی انتظامی تعیین کننده است و بیشتر از منبر و محراب می تواند موثر باشد، خاطر نشان کرد: همانطور که مردم به روحانیت از دو بعد گفتار و منبر و عمل نگاه ويژه اي دارند، نیروی انتظامی نیز به همین صورت است. در واقع باید در بحث خدمات اجتماعی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست، همان فرمایش «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَع» ‏( ابن ابى يعفور می‌گويد: امام صادق عليه السّلام به من فرمودند: مردم را به غير از زبانتان دعوت به دين كنيد، تا سعى و كوشش و درستى و پرهيزگارى و خويشتن دارى را از شما مشاهده كنند) مورد توجه باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: مردم، تمدن را در عمل مشاهده می کنند که به مراتب تاثیرگذارتر از دعوت گفتاری است، البته گفتار اثر بخشی خود را دارد اما دعوت عملی در حقیقت امضایی پای همه حرف هایی است که ما می زنیم و مهر قابل قبولی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مطرح فرموده اند، امروز نیروی انتظامی مردمی است که این امر می تواند مهر تاییدی بر رسالت تعریف شده آن باشد، اظهار کرد: در هر کشوی که وارد شویم، آنچه در بدو امر دیده می شود، رفتارهایی است که در عملکرد پلیس آنجا مشاهده می گردد.

وی با تقدیر از اقدامات و عملکرد موثر و ارزشمند پلیس خراسان رضوی در تامین نظم و امنیت مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان آماده پشتیبانی و همراهی با نیروی انتظامی برای معنویت و معرفت افزایی پلیس می باشد و امیدواریم در این رابطه شاهد اقدام های موثر و تعیین کننده ای باشیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha