جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رونمایی از  از آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی

حوزه/ همزمان با جلسه شورای المصطفی در هفته پژوهش، از دستاوردهای علمی پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی به دست حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس المصطفی، رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین متقی، در جلسه شورای المصطفی در هفته پژوهش ضمن خیرمقدم به رئیس و اعضای شورای المصطفی، گزارشی از آثار رونمایی شده و فعالیت های این پژوهشگاه در یک سال گذشته را ارائه کرد.

وی با اشاره به رونمایی از 175 اثر علمی پژوهشگاه بین المللی المصطفی، خاطرنشان کرد: آثار رونمایی شده شامل کتب حیطه آینده پژوهی، کتاب نقشه راه جامعه المصطفی، دایره المعارف 12 جلدی فرهنگ بین الملل، مجموعه کتابشناسی توصیفی پژوهشگاه المصطفی، مجموعه 12 جلدی مطالعات خاموش، آثار مرتبط با مستندسازی زبان فارسی، ترجمه کتب انگلیسی پژوهشگاه اسلام وغرب، آثار مرتبط با پژوهشکده های منطقه ای، جلد هفتم تاریخ حوزات ویژه حوزه های علمیه اصفهان، تدوین متون آموزشی و... به همراه 12 نشریه تخصصی این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی با اشاره به انتشار پنج جلد کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و معرفی منظومه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ابراز داشت: در حوزه نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، با نظارت پژوهشگاه دو عنوان اثر تدوین شده و به زبان های مختلف انتشار یافته است.

وی آموزش پژوهش محور را از مسائل مهم المصطفی دانست که با صدور مجوز قطعی پژوهشگاه بین المللی المصطفی در وزارت علوم، می توان شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بود.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی، با اشاره به تجدید فعالیت اندیشکده ها، ابراز داشت: انتشار مجله، برگزاری کارگاه های مهارت افزایی و برگزاری همایش عملکرد بین المللی جامعه المصطفی، از اقدامات در دست اجرای این اندیشکده ها به شمار می آید. 

حجت الاسلام والمسلمین متقی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری 30 قرارداد و 54 طرح پژوهشی، انتشار 12 عنوان نشریه و 162 جلد کتاب، برگزاری 35 نشست علمی و ... بخشی از فعالیت های پژوهشگاه بین المللی المصطفی به شمار می آید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha