جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با اعلام این که تعداد شهدای روحانی این استان حدود ۱۵ درصد کشور است، گفت: روحانیت شیعه خود پیشتاز در عمل به آن چیزی است که به دیگران توصیه می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در دهمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان، در حسینیه همدانیان اظهار کرد: انسان همواره در طول زندگی خود نیاز به اسوه و الگو دارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: پیامبران و معصومین(ع) برای بشر الگو هستند و پس از آنها نیز روحانیون الگو و اسوه برای مردم جامعه محسوب می شوند، لذا از دلایل برگزاری این اجلاسیه به مدت ۱۰ سال این بوده که بهترین الگو ها و اسوه ها یعنی روحانیون شهید را به جوانان و مردم معرفی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرماید مَثل علما مَثل ستارگان در آسمان است که مردم را هدایت می کنند، گفت: در آیات مختلف قرآن کریم خداوند پیغمبران را برای مردم اسوه و راهنما معرفی کرده و هشدار داده است که اگر پشت به راهنماها کردید راه راست را گم‌ خواهید کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: روحانیون چون راهنما برای مردم در زمان غیبت هستند، بنابراین باید مسیر الهی را طی کنند و خودشان قبل از آن که عملی را توصیه کنند، عامل به آن باشند، امام علی(ع) می فرماید کسی که می خواهد الگوی دیگران باشد خود باید راست باشد تا دیگران را به راه راست هدایت کند و الا اگر خود کج باشد و قصد به هدایت کردن دیگران را داشته باشد، چون کسی است که قصد دارد سایه چوب کج را راست کند، هرگز نمی شود.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان اذعان کرد:  افتخار شیعه این است که اغلب روحانیون خود عامل به عملی هستند که به دیگران  توصیه می کنند.

وی تصریح کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس، وقتی امر به مبارزه با دشمن کردند خود نیز جلودار بودند و این افتخار بزرگی است که در دیگر مذاهب جهان نمی بینید، هرگز روحانیون مسیحی و یهودی  در جنگ ها شرکت نمی کنند و کشته نمی شوند، اما در مذهب شیعه این گونه نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: اصفهان در زمان جنگ ده درصد شهدا را تقدیم کرد، ولی تعداد شهدای روحانی این استان حدود ۱۵ درصد کشور است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان متذکر شد: سعی دشمن این است که بین مردم و روحانیون جدایی بیندازند، بدانید به کوری چشم دشمنان روحانیون با مردم هستند و مردم با روحانیون هستند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: شهید حجت الاسلام نورالله طباطبایی نژاد فردی بسیار قوی از نظر فکری و جسمی و روحیه ای بود و شاید اولین کسی بود که برروی سنگی در فیضیه می ایستاد و به نفع امام(ره) سخنرانی می کرد.

وی ادامه داد: شهید طباطبایی نژاد اولین کسی بود که در مجلس علیه بنی صدر سخنرانی کرد و خطاب به او گفت ۱۱ میلیون رایی که مکررا بیان و به آن افتخار می کند بداند که بدون رای رهبری چون ۱۱ میلیون صفر بدون عدد است که ارزشی ندارد.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: در حقیقت  قضیه بنی صدر توطئه آمریکا بود که ما هم خبر نداشتیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha