جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بودجه ۵ میلیون روپیه برای مرمت و بازسازی مسجد ۵۰۰ ساله پنجاب اعلام شد

حوزه/ مسجد ۵۰۰ ساله شیرشاه سوری در پنجاب پاکستان، در دست مرمت و بازسازی قرار دارد و دولت ایالتی بودجه ۵ میلیون روپیه برای حفظ و نگهداری این مسجد باستانی تعیین کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arynews، دولت ایالتی پنجاب در پاکستان، بودجه 5 میلیون روپیه برای حفاظت و نگهداری از مسجد باستانی «شیر شاه سوری» تعیین نمود.

گفته می شود این مسجد 500ساله توسط فریدخان شیرشاه سوری در منطقه باره واقع در سارگودا بنا شده است.

براساس اخبار رسیده هزینه کلی پروژه بازسازی این مسجد 42.598 میلیون روپیه بود که مقدار 13.224 میلیون روپیه آن در سال از بودجه سال گذشته برای تکمیل کارهای زیرسازی، آجرهای کف، مرمت نمای سفید گچی داخلی و خارجی گنبدها و بازسازی نقاشی های دیواری گذاشته شد. 10 میلیون روپیه نیز برای سال 2018-2019 تعیین شده است.

همانطور که در ورودی مسجد نوشته شده، این مسجد باستانی در پاکستان توسط سوری ساخته شده که در تاریخ هند یک سازنده بزرگ متعلق به قرن 141 بوده است، شیر شاه سوری ده ها مسجد، قلعه و مقبره ساخته و همچنین یک جاده بزرگ در این کشور احداث کرده است.

گفتنی است فرید خان شیرشاه سوری هم‌چنین معروف به شیرخان، بنیان‌گذار پادشاهی کوتاه‌مدت سوری در شمال هند بود. او از تبار پشتون بود و  پایتخت سلسله خود را دهلی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha