جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نظارت دستگاه قضایی حلاّل بسیاری از مشکلات کشور است گفت: برخورد دستگاه قضایی با مفسدان نشان داد جزای اینگونه اعمال در نهایت چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌ الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز در نشستی با اعضای شورای پایگاه بسیج شهیدین دادگستری استان یزد، با اشاره به اینکه رضایت خدای متعال باید مبنای کارهایمان باشد اظهار داشت: اگر کاری برای خدا و از روی خیرخواهی صورت گیرد بدون شک مورد توجه پروردگار قرار می گیرد و اجر و پاداش بسیاری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مردم با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، گفت: در این زمینه مردم انتظار دارند که یک نهاد حاکمیتی که دارای شان قانونی باشد از حق و حقوقشان دفاع کند که انتظاری به حق است که از دستگاه قضایی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد برخورد دستگاه قضایی در ماه های اخیر را بسیار اثر بخش دانست و تصریح کرد: امروزه مردم با مشکلات مختلفی از جمله گرانفروشی، اختلاس، رانت خواری و ... روبه رو هستند که دستگاه قضایی به خوبی می تواند با این افراد برخورد و به مانند ماه های اخیر نشان دهد که جزای این گونه رفتارها چه مجازاتی است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فردی آحاد جامعه باید مورد رصد و نظارت دستگاه قضایی باشد تا امور با صحت و سلامت انجام پذیرد، اضافه کرد: ورود دستگاه قضایی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... سبب حل بسیاری از مشکلات می شود.

آیت‌ الله ناصری یزدی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی باید در میان مردم حضور داشته و به مشکلات آنها رسیدگی کنند، تصریح کرد: این نهاد ارزشمند نباید فقط به گزارشات و شکواییه هایی که به دادگستری می رسد، رسیدگی کنند، بلکه به مانند حضرت علی (ع) در میان مردم باشند و مشکلات جامعه را بررسی و رسیدگی کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha