جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ دشمن در تلاش است جوانان و طلاب را نسبت به مبانی دینی و مقدسات بی تفاوت کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین همتیان پیش از ظهر امروز در مراسم «عبا اندازی» و درس اخلاق مدرسه علمیه بقیه الله(ع) قم، با اشاره به خصوصیات اخلاق و سیره عملی پیامبر(ص) و پیروی از ایشان گفت: پیامبر(ص) دارای خصوصیاتی چون اخلاق حسنه و دلسوز  مردم برای دینداری بوده است.

این استاد اخلاق اظهارداشت: اگر قرآن سخن از پیروی و تبعیت از پیامبر(ص) می کند، چون اینها رسول، فرستاده خدا و بدونه اغراض شخصی و متصل به علوم وحیانی و خیر خواه امت هستند.

وی بیان داشت: همین مسائل باعث شده به ما گفتند از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اطاعت کنید و سیره این بزرگواران را در زندگی بکار ببندید.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) دارای خصوصیاتی چون امانت داری، صدق درگفتار و رفتار، حریص برای هدایت مردم بود وهمین مسائل ایشان را ویژه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اهداف دشمنان برای بی تفاوت کردن نسبت به ارزش های دینی گفت: این تلاش از مدتها قبل انجام گرفته و در حال حاضر بر شدت آن افزوده شده است.

این استاد اخلاق اظهارداشت: بی تفاوتی نسبت به ارزش های اخلاقی و دینی موضوع اسفناکی است که متأسفانه درجامعه اسلامی در حال  وقوع است.

وی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص)، دشمنان بدترین اتفاقات و حوادث رابرای اسلام رقم زدند که از جمله آن آتش زدن وحمله به دخترشان زهرای مرضیه و به شهادت رسانیدن آن و از این قضیه بدتر بی تفاوت بودن مسلمانان بود.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: این اتفاقات در جلوی چشم مردم مسلمان مدینه که سالها همراه پیامبر(ص) بودند اتفاق افتاده است ولی تاریخ حرکتی از مسلمانان علیه دشمنان را ثبت و ضبط نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت:  از دیگر حوادث، کتمان حقیقت جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود، مردم با بی تفاوتی کار کردند، دشمن هر کاری خواست در دشمنی با اهل بیت(ع) کم نگذاشت.

این استاد اخلاق اظهارداشت: یکی از خطرات مهمی که جامعه امروز ما را تهدید می کند، بی تفاوتی نسبت به ارزشهای الهی است و اگر در حوادث گذشته نظام و انقلاب به سلامت از خطرات و فتنه ها عبور کرد، به دلیل اهمیت مردم به دین و ارزشهای اسلامی الهی بوده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha