جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: جشن ازدواج «همسفر تا بهشت» ویژه خواهران طلبه که در سال ۹۷ عقد کرده اند، در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد علمی، آموزشی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، خانم فاطمه یوسفی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر امروز به همراه معاونین مالی اداری و فرهنگی تربیتی با حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این دیدار، ضمن تقیر و تشکر از فعالیت های و همکاری های  سابق این دو نهاد، خواستار هماهنگی و ارتباط بیشتر شد و گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی های که در حوزه های علمیه خواهران و اوقاف و امور خیریه است می توان برنامه های فرهنگی و دینی در سطح استان را منسجم و با کیفیت تر گسترش داد.
یوسفی افزود: 97 دوره کوتاه مدت معارف اسلامی در سطح استان توسط حوزه علمیه خواهران در حال برگزاری است که می توان با استفاده از امامزاده ها و حسینه های این دوره های فرهنگی و تربیتی را افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: جشن ازدواج «همسفر تا بهشت» ویژه خواهران طلبه که در سال 97 عقد کرده اند، در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد علمی، آموزشی برگزار می شود.

در این دیدار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به گسترش فعتالیت ها و همکاری و استفاده از ظرفیت طلاب و مبلغات حوزه علمیه خواهران بیان داشت: اوقاف و امور خیریه در سال 64 شناسه فرهنگی دارد که مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، خیمه های معرفتی از جمله برنامه های مهم است.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی پور با اشاره به فعالیت های قرآنی و حفظ قرآن کریم بیان داشت: 53 هزار نفر سهم استان بوشهر در افق چم انداز 1404 که تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، مدنظر است.

وی افزود: این طرح پنج سال است شروع شده و جز 1، 2 و 3 و معارف اسلامی و تفسیر انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه تعداد موقوفات در استان بوشهر بیار اندک است تأکید کرد: بازخورد و آثار موقوفات در استان بوشهر دیده نشده و نتوانسته توجه مردم را جهت گسترش امر وقف گسترش دهد و از جهتی افزایش مراکز خیریه ای باعث کاهش موقوفات شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha