جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۶۵۴۴۶۴

حوزه/فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: امروز ازجمله کشورهایی هستیم که ضریب آسیب پذیریمان به حداقل رسیده و امنیت حضور هوایی جمهوری اسلامی ایران از چنان جایگاهی برخوردار است که اکثر کشورهای دنیا لقب «گارد آهنین» به امنیت پرواز ما داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ابراهیم ولایتی نسب، فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  اوایل انقلاب که کشورمان درگیر جنگ تحمیلی بود دشمنان این انقلاب از هر وسیله ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کردند.

وی افزود: منافقین کوردل اقدام به چندین مورد هواپیماربایی در سطح کشور نموده و هواپیماهای کشور را از مرزهای هوایی خارج نموده و این اقدام تبعات، سیاسی، نظامی امنیتی، اقتصادی و اجتماعی برای این نظام دربرداشته است.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد: این موضوع باعث کدورت خاطر حضرت امام گردید، لذا در پنجم دیماه سال 63 در پیامی خطاب به فرمانده محترم وقت سپاه که از طریق حاج احمدآقا ابلاغ شد فرمود «این جامه سبزها چکار می کنند که هر روز هواپیمایی از کشور ربوده می شود؟ بگویید پاسداران در فرودگاه ها مستقر شوند و به هیچ هواپیمایی بدون حضور پاسداران اجازه پرواز داده نشود».

ولایتی نسب تصریح کرد: از این تاریخ امنیت پرواز با اسم سپاه حفاظت هوایی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 63 تا پایان جنگ چندین مورد اقدام به هواپیماربایی گردید که با حضور سپاه در امنیت پرواز این هواپیماربایی ها خنثی گردید، عنوان کرد: پس از جنگ در خصوص حضور سپاه در صنعت هوانوردی شُبه ایجاد شد که حضور سپاه در امنیت پرواز را صرفا بخاطر شرایط جنگ تحمیلی می دانستند.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مجددا حضرت امام(ره) طی پیامی به فرمانده وقت سپاه سرلشکر «محسن رضایی» فرمودند «ضمن تشکر از تلاش پاسداران در حفاظت هواپیماها و مقابله با هواپیماربایان و ابلاغ سلام به آنان، سپاه همچون گذشته مسئول حفاظت از هواپیما می باشد و در صورت ربوده شدن هواپیما، سپاه مسئول است».

ولایتی نسب ادامه داد: پس از امام(ره) تاکیدات مقام معظم رهبری بر استمرار این امر را به دنبال داشت که فرمودند «سپاه پاسداران ماموریت دارد نسبت به حفاظت از هواپیماهای کشور و مقابله با هواپیماربایی و برقراری امنیت پرواز در فرودگاه ها و حضور هوایی کشف و اقدام نماید».

وی با بیان اینکه از سال 57 تا 63 که امنیت پرواز وجود نداشت با کوچکترین تهدیدی هواپیماربایی صورت می گرفت، گفت: بعد از حضور سپاه در امنیت پرواز، نزدیک به 130 مورد هواپیماربایی انجام شد که 26 مورد آن به درگیری در هوا انجامیده و همکاران تا پای جان ایستادند و اجازه ندادند هواپیمایی ربوده شود.

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: به خاطر این روحیه ازخودگذشتگی و ایثارگری و شهادت طلبی به لطف خداوند و عنایت امام زمان(عج) امروز ازجمله کشورهایی هستیم که ضریب آسیب پذیریمان به حداقل رسیده و امنیت حضور هوایی جمهوری اسلامی ایران از چنان جایگاهی برخوردار است که اکثر کشورهای دنیا لقب «گارد آهنین» به امنیت پرواز ما داده اند.

ولایتی نسب خاطرنشان کرد: به گواه سازمان بین المللی هوانوردی کشوری «ایکائو» امنیت پروازهای کشور عزیزمان از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است و این امنیت جز با ازخودگذشتگی، ایثار و شهادت طلبی کارکنان امنیت پرواز، یگان امنیت زمینی و تعامل و همکاری سایر متولیان تامین امنیت در صنعت حمل و نقل هوایی حاصل نشده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha