جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن

حوزه/ این کارشناس ارشد علوم قرآنی در پاسخ به این سؤال که با حضور در دانشگاه از فعالیت های قرآنی تان عقب نمی مانید؟ گفت: از زمانی که وارد رشته دندانپزشکی شدم پاسخ بسیاری شبهات را داده ام و باعث شده در این حوزه فعالیت کنم.

فاطمه عابدینی حافظ و کارشناس ارشد علوم قرآنی که توانسته مقامات قرآنی زیادی را کسب کرده و دانشجوی سال سوم دندانپزشکی نیز هست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» و در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از حافظان قرآن به رشته های مختلف دانشگاهی که مرتبط با مباحث قرآنی نیست روی آورده اند؟ گفت: به نظر من نیاز است که افراد قرآنی و مذهبی در رشته های مختلف مورد نیاز جامعه بخصوص در حوزه بانوان ورود پیدا کنند؛ زیرا حفظ قرآن شغل و محلی برای کسب درآمد نیست وآنان هم باید فعالیت علمی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که با حضور در دانشگاه از فعالیت های قرآنی تان عقب نمی مانید؟ گفت: از زمانی که وارد رشته دندانپزشکی شدم پاسخ بسیاری شبهات را داده ام و باعث شده در این حوزه فعالیت کنم.

این حافظ قرآن با بیان اینکه هدف فرد اگر تبلیغ قرآن و جای دادن آن در قلب مردم باشد اقدام مقدسی است، ابراز داشت: در این چند سال، برخی با تعجب به من گفتند چطور یک حافظ قرآن در رشته دندانپزشکی وارد شده است؟ اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم، این است که سال گذشته پنج نفر از ورودی های دندانپزشکی نیز حفظ قرآن را آغاز کرده و بنده نیز برای پنج نفر از ورودی های جدید، دوره حفظ قرآن را در دانشگاه شروع کرده ام.

 

* افراد خوش اخلاق مسئول بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها شوند

عابدینی با بیان اینکه دانشجویان را هم می توان به قرآن جذب کرد، گفت: اگر نوای خوب قرآنی در دانشگاه ها و مدارس پخش شود حتی در جذب افراد غیرقرآنی هم تأثیرگذار است و عمل به قرآن و اخلاق قرآنی هم سبب جذب خواهد شد؛ همچنین اگر افراد خوش اخلاق و مذهبی در بسیج و نهادهای رهبری دانشگاه ها مسئول و فعال شوند گرایش دانشجویان به فعالیت های مذهبی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: اگر اطلاع رسانی با ایجاد کانال های خوب و مطابق نیاز روز و با تشکیل گروه همبستگی بین قرآنی ها به وجود آید، در اثرگذاری و گسترش فعالیت های قرآنی نقش بزرگی خواهد داشت.

این بانوی قرآنی گفت:‌ اگر امکانی در رشته های مختلف قرآن در فضای مجازی به وجود آید که تمام فعالان قرآنی پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کرده و راهنمایی به یکدیگر بدهند، در پیشبرد اهداف قرآنی آنان مؤثر است و اگر در طول سال فضای صمیمی بین مسئولان و متسابقین ایجاد شود رکود در جامعه قرآنی پدید نمی آید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha