جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی، آیت الله هاشمی شاهرودی را خادم انقلاب و نظام خواند و گفت: حضور گسترده مردم در تشییع جنازه و مجالس بزرگداشت ایشان نشان‌گر قدردانی مردم از شخصیتی است که تمام عمر خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب صرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام محمد یوسفی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی شاهرودی که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در تشییع جنازه و مجالس گرامیداشت آیت الله هاشمی شاهرودی نشان‌گر قدردانی مردم از شخصیتی است که تمام عمر خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب صرف کرده است و این مجلس ترحیم، مجلس تجلیل از یک عالم دینی است.

وی اضافه کرد: هر کس در راه خدمت به مردم و نظام متحمل زحمات شود، مردم قدردان چنین شخصیت‌هایی خواهند بود و تا زمانی که قدر شناسی از علمای دین در بین مردم باشد خدای متعال رحمت خود را نازل خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی شاگرد ممتاز حضرت امام خمینی(ره) و آیت الله خویی و از آیت الله محمدباقر صدر اجازه اجتهاد گرفته بود.

وی ادامه داد: ایشان چون مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند در سِمت‌های مختلف نظام از سوی معظم له به کار گرفته شد، ده سال در قوه‌قضائیه صادقانه خدمت کرد و  از سوی معظم له به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند.

حجت الاسلام یوسفی تاکید کرد: با این‌که آیت الله شاهرودی خود یک مجتهد بود، اما به عنوان سرزباز در خدمت رهبری و انقلاب بود و همیشه فرمانبردار ولی فقیه بود و مردم امروز دنبال چنین عالمانی بوده و قدردانشان خواهند بود.

وی با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) در روایتی می‌فرماید، « مَوتُ العالِمِ مُصيبَهٌ لاتُجبَرُ و ثُلمَةٌ لاتُسَدُّ و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ، و مَوتُ قَبيلَةٍ أيسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ» از دنیا رفتن عالم دین مصیبتی جبران ناپذیر و ضایعه‌‌ای غیر قابل جبران است و موت عالم شبیه ستاره‌ای است که غروب می‌کند و نزد من از بین رفتن یک قبیله آسان‌تر از فوت عالم است.

استاد حوزه و دانشگاه، عالم واقعی را عالم عامل دانست و گفت: آنچه که به عنوان فضیلت برای یک عالم بیان شده، در مورد عالمی است که علم و حلم و تقوا را با هم آمیخته و بدان عمل کرده و اگر عالمی به علمش عامل نباشد از این فضائل بی‌بهره خواهد بود.

وی بیان داشت: عالمی که به دنبال تفرقه در دین و انقلاب باشد در روایات ضرر چنین عالم فاسدی را بالاتر از ضرر رساندن یزید به لشکر امام حسین(ع) عنوان کرده‌اند.

حجت الاسلام یوسفی وظیفه مردم را مهیا کردن زمینه تربیت علمائی همچون آیت الله شاهرودی عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم پایه‌های نظام و دین استوار بماند باید زمینه را برای تربیت شخصیت‌هایی همچون آیت الله شاهرودی فراهم کنیم و وظیفه مردم این است که با حمایت‌های مادی و معنوی از روحانیت و طلاب که وظیفه‌ آن‌ها دفاع از سنگر دین و انقلاب است، فراهم کنند.

وی گفت: امروز دشمن همه توان و قدرت خود را برای حمله به مقدسات و در رأس آن حوزه به کار گرفته و این نشان‌گر آن است که حوزه به عنوان موتور محّرک انقلاب در جامعه تاثیرگذار بوده و هوشیاری مردم این حملات و توطئه‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha