جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سازمان شیعیان «مرکز جامعه جعفری» در کانادا به یاری معلولان ذهنی برخاسته

حوزه/ مرکز جامعه جعفری در شهرک وان در کانادا، با تشکیل گروهی از داوطلبان با عنوان «شبکه حمایتی نیازهای خاص» به کمک معلولان ذهنی، مبتلایان به بیماری های سندرم داون و اوتیسم شتافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimlink، مرکز جامعه جعفری در شهرک وان در کانادا، هر هفته میزبان معلولان، کودکان مبتلا به ناتوانی‌های ذهنی و مبتلایان به سندرم داون می باشد.

هر سه شنبه، مدرسه اسلامی الصادق در این مرکز کلاس های آموزشی با حضور سه مدرّس برای کودکان مبتلا به ناتوانی های ذهنی برگزار می کند.

علویه جعفر یک فارغ التحصیل دبیرستان و دختر جوانی است که به سندرم داون مبتلا شده، اما این بیماری سبب از بین رفتن اشتیاق او به یادگیری مهارت های مختلف نشده، سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است که وجود یک کروموزوم اضافه در ژنتیک افراد منجر به مشکلات متعدد ظاهری، فکری، آموزشی و سلامتی در مبتلایان می گردد.

علویه که مداوم به مرکز جعفری، مسجد و مدرسه اسلامی الصادق سر زده و همراه با خانواده اش در فعالیت های معنوی اجتماعی شرکت داشته  می گوید: من می خواهم به جامعه کمک کنم.

وی همیشه در نمازهای جمعه و دیگر نشست‌های مذهبی حضور دارد.

به گفته جامعه سندرم داون کانادا، 45 هزار کانادایی در این کشور به این بیماری مبتلا بوده و از هر 66 نفر، 1 نفر به اوتیسم مبتلاست و این دو تنها دو مورد از نانوانی‌های موجود در این کشور بوده و جوامع مسلمان نیز از این معضلات استثنا نیستند. در این میان جامعه جعفری کمیته ویژه‌ای با عنوان «شبکه حمایتی نیازهای خاص» تشکیل داده که به خانواده‌ها با نیازهای ویژه کمک‌رسانی می کند. این گروه برنامه های سالانه ای به ویژه در ایام محرم و رمضان برگزار می کند. برخی برنامه های این شبکه به صورت دسته جمعی و با حضور والدین برگزار شده و برخی دیگر از پروژه ها نیز مخصوص کودکان هستند.

 میثم پدر علویه می گوید: بسیار عالی است که جامعه ما برای کمک و یاری رسانی به این کودکان، جوانان و بزرگسالان برخاسته اند.

رکسانا که دخترش ثریا به بیماری اوتیسم مبتلاست می گوید: از زمانی که داوطلبان شبکه به یاری ما آمده اند دیگر آنقدر احساس تنهایی نمی کنم و کمی آرامش به سراغم آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha