جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: قرائت قرآن همراه با تدبر موجب برکت و طولانی عمر می‌گردد و در احوالات علما اهمیت به قرآئت قران بسیار مشاهده می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در نشست صمیمی با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه اظهار داشت: به عنوان یک مسلمان برای تدبر در قرآن وقت کافی بگذاریم، چرا که قرائت قرآن به عمر انسان برکت بخشیده و موجب تعالی انسان شده و موجب تعالی انسان می‌گردد.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که با قرآن مانؤس بوده و وقت برای قرائت و تدبر در قرآن می‌گذارند عمر پربرکت و طولانی دارند، طلبه باید به ختم دوره‌ای قرآن برنامه جدی داشته باشد و ملزم باشد سالانه چندین دوره قرآن را با تدبر ختم کند.

امام جمعه ارومیه افزود: برای اینکه برای ختم قرآن تشویق شوید هر دوره‌ای را که ختم می‌کنید جایی یادداشت کرده و ضبط کنید و افراد دیگر را به این امر تشویق کنید، طلبه با قرآن زنده هست.

وی به انس امام خمینی(ره) با قرآن اشاره کرد و گفت: در حالات امام خمینی (ره) هست که با آن‌همه مشغله کاری که داشتند، روزانه سه جزء قرآن ختم می کردند، عموماً علما این گونه بودند. در احوالات علامه امینی هم وارد شده است که ایشان همه کارهای خود را در ماه رمضان کنار گذاشته و چهارده مرتبه ختم قرآن کرده و چهارده معصوم اهدا می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha