جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدعیان دروغین

حوزه/پژوهشگر مهدویت با بیان این‌که مدعیان دروغین مهدویت شامل سه دسته خل، شیاد و جاسوس هستند،گفت:دسته سوم(جاسوس)خطرناک‌ترین این افراد هستند که بایستی بسیار هوشیارانه در مقابل آن‌ها عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمدهادی عباسی، در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه بیرجند، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ به صورت کاملا تخصصی در بحث مهدویت و مدعیان دروغین وارد شده و فعالیت‌هایی در این زمینه در سایت، وبلاگ، فیس‌بوک‌ و فضای مجازی داشته‌ام.

وی با بیان این‌که بحث مهدویت و منجی‌گرایی یکی از مباحث مهم، حساسی و کاربردی است، تصریح کرد: منجی‌گرایی‌ نه تنها مربوط به شیعه، بلکه همه فرق و ادیان‌ الهی و حتی  ادیان غیرالهی نیز می‌شود. از این مباحث نتیجه گیری می‌شود که مسئله منجی‌گرایی و در طلب منجی بودن یک مسئله کاملا فطری بوده و حتی کسانی که دین ندارند نیز به دنبال منجی می‌گردند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: همان گونه که خداجویی فطرت بشری است، مهدی‌جویی نیز جزو فطری بشر است.

وی با اشاره به فعالیت مدعیان دروغین مهدویت، خاطرنشان کرد: پایگاه القاعده بعد از افغانستان در کشور عراق تشکیل شد و متاسفانه به مبلغین وهابی اجازه داده شد که مردم را وهابی کنند؛ همین کاری که در حاشیه شهرهایی که در آن مسلمان شیعه و سنی وجود دارد به تکفیری بارآوردن‌ اهل سنت روی می‌آورند و وقتی که به این امر موفق شدند ما دیگر نیاز به وجود دشمن در داخل کشور نداریم چراکه تکفیری‌ها به راحتی آب خوردن، شیعیان را سر می‌برند‌.

این کارشناس حوزوی، ورود و نفوذ به حوزه‌های علمیه را، یکی دیگر از فعالیت‌های مهم مدعیان دروغین مهدویت برشمرد و یادآور شد: در نجف، این افراد عده‌ای از جوانان حزب بعث را وارد حوزه‌های علمیه کردند که خوشبختانه حوزه علمیه نجف‌ آنان را شناخت و بلافاصله نسبت به طرد آنها اقدام کرد‌.

پژوهشگر فرقه شناسی با بیان این که مدعیان دروغین مهدویت شامل سه دسته خل، شیاد و جاسوس هستند، گفت :دسته سوم(جاسوس) خطرناک‌ترین این افراد هستند که بایستی بسیار هوشیارانه در مقابل آن‌ها عمل کنیم.

حجت الاسلام عباسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فتنه‌های آخرالزمان اشاره‌ای کرد و گفت: لزوم تقلید شیعه، رد مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) و تبعیت از ولایت فقیه از جمله کلیدهایی‌ است که برای نجات از فتنه‌های آخرالزمان بایستی به آن توجه کنیم.

کارشناس مهدویت در پایان با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه، اظهار داشت: ولی فقیه تنها شخصی است که می‌توانند سبب هدایت کشتی به گل نشسته مسلمانان شود و پیروی از ایشان جهت رسیدن به سرمنزل مقصود از ضروریات است.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha