جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین نماینده زن مسلمان آمریکا امروز با حجاب در کنگره حضور می یابد

حوزه/ امروز پس از رای گیری به منظور حذف ممنوعیت حضور نمایندگان با حجاب، نخستین زن مسلمان کنگره آمریکا اجازه خواهد داشت، با حجاب اسلامی در کنگره حضور داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی میل، ایلهان عمر، نماینده مسلمان و محجبه سومالیایی تبار که نخستین زن مسلمان عضو کنگره آمریکا می باشد، از امروز پنجشنبه هنگام حضور در کنگره با حجاب وارد خواهد شد.

دموکرات های آمریکا با ارائه پیشنهادی خواستار تغییر ممنوعیت پوشش های مذهبی هستند تا این بانوی مسلمان بتواند با حجاب در کنگره حاضر شود.

گفته می شود براساس قوانین کنگره داشتن انواع حجاب و کلاه از جمله کلاه های بیسبال و کلاه های کابوی در صحن مجلس ممنوع بوده اما پوشش مذهبی مجوز خواهند داشت. طبق برنامه امروز این ممنوعیت برداشته می شود.

لازم به ذکر است در پی رای گیری اخیر، دموکرات ها امروز پنجشنبه مجلس عوام را در اختیار گرفته و نخستین قانونی که به تصویب خواهند رساند حذف ممنوعیت حجاب خواهد بود. براساس قوانین کنونی، عمر اجازه پوشیدن حجاب را در داخل ساختمان اصلی دارد اما در صحن کنگره، هنگام رای گیری و در زمان سخنرانی باید حجابش را از سر بردارد. بسته جدید پیشنهادی نمایندگان حزب دموکران  این وضعیت را تغییر خواهد داد.

ایلهان در پیامی توییتری درباره حجاب خود نوشته  است: هیچ کس به جز من حجاب برسر من نگذاشته است. این انتخاب من است. و من از حق انتخاب خودم دفاع می کنم و این نخستین ممنوعیتی نیست که من برای برداشته شدن آن تلاش خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha