جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای موسسه عروة الوثقی با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی در حوزه های فقه، اصول فقه، فلسفه و کلام و مطالعات بین الملل مشغول به فعالیت های علمی و پژوهشی است و مجوز پژوهشکده را از شورای عالی حوزه های علمیه دریافت نموده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری  در دیدار معاونین و مدیران پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی  با حضرت  آیت الله نوری همدانی،  ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار مسئولین و پژوهشگران پژوهشکده عروةالوثقی قرار گرفت، بیان داشت: این بیت شریف پناهگاه فضلا و طلاب است و قطعا یادآور بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است. همه طلاب به خصوص طلاب انقلابی علاقه خاصی به حضرتعالی دارند.

وی در ادامه گفت: پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی در حوزه های فقه، اصول فقه، فلسفه و کلام و مطالعات بین الملل مشغول به فعالیت های علمی و پژوهشی است. این پژوهشکده در غالب موسسه پژوهشی کارش را شروع کرده بود و الان به فضل الهی مجوز پژوهشکده را از شورای عالی حوزه های علمیه دریافت نمود.

 رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی با اشاره به این نکته که هدف اصلی از تاسیس پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی پاسخگویی به نیازهای علمی و رفع شبهات در داخل و خارج از کشور بوده است، تاکید کرد: الحمدلله این هدف شکل گرفته است. کتاب هایی در این مجموعه با توجه به نیازسنجی مخاطبین به زبان های انگلیسی و عربی به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه بیان داشت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری تاکید بر تولید ایده و نظریه پردازی در حوزه های علمیه داشتند این مجموعه توفیق آن را داشته است که با کادر پژوهشی جوان به آن سمت حرکت کند.

 

درخواست تالیف کتابی در خصوص آشنایی با اسلام توسط پژوهشکده از چند کشور

وی افزود: از دانشگاه های مختلف جهان، مانند دانشگاه رودن روسیه، اندونزی، آمریکای جنوبی و... درخواست تالیف کتابی در خصوص آشنایی با اسلام و همچنین کتابی با موضوع اخلاق پژشکی از منظر اسلام را از این پژوهشکده داشته اند که با لطف الهی این فعالیت ها آغاز شده است.

رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی  گفت: این پژوهشکده بین المللی  بنا دارد در بهار سال آینده از دائرةالمعارف اسلام به زبان انگلیسی برای سنین کودک و نوجوان رونمایی کند که این فعالیت علمی با توجه به دغدغه های نوجوانان و خصوصا والدین آنان که در خارج از کشور زندگی می کنند، برنامه ریزی و تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری همچنین از جمله محاسن پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی را استفاده از طلاب و فضلای جوانی عنوان کرد که در کنار تسلط به زبان انگلیسی و عربی، مبلغ بین المللی نیز به شمار می آیند.

رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در پایان با اشاره به اینکه شعبه تهران نیز در همین هفته افتتاح خواهد شد، افزود: افتخار داریم که در خدمت شما هستیم و امید داریم تحت حمایت ها و رهنمودهای حضرتعالی، پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی بتواند گام های موثری را بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha