جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ اردوی تفریحی و نشست اخلاقی با موضوع «خیر دنیا و آخرت در نگاه امیر المومنین علیه السلام»، با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، صدر ارحامی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان، به بیان حدیث شریفی از وجود اقدس امیر المومنین (علیه السلام) پرداخت و بیان کرد: حضرت علی علیه السلام می فرمایند «خیر دنیا و آخرت را طلب کردم و آن را در هشت چیز یافتم»، اولین مورد آن این است که ایشان قدر و منزلت را طلب کردند و دریافتند که با افزایش علم، قدر و منزلت انسان بالا می رود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان افزود: حضرت کرامت انسانی را طلب نمودند و  تقوا را عامل بزرگی و کرامت انسانی دانستند.

صدر ارحامی، سومین چیزی را که حضرت طلب کردند غنا و بی نیازی از خلق دانست و گفت: اگر انسان بخواهد بی نیاز از دیگران باشد باید نسبت به آنچه مردم می دهند، اظهار بی نیازی کند، ولی به عنایت خالق نیازمند باشد و توجه کامل به او داشته باشد.

وی، خصلت چهارم را طلب راحتی برشمرد و گفت: راحتی بدون ترک مخالفت با مردم اتفاق نمی افتد و برای حفظ شأن خدمتگزاری خدا، باید عقیده خود را حفظ کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا المرضیه(س) اصفهان، پنجمین و ششمین ویژگی را طلب سلامتی و خضوع خواند و گفت: سلامتی فقط با اطاعت از خداوند و خضوع با پذیرش حق به دست می آید.

صد ارحامی با استناد به روایت هفتمین و هشتمین عامل رسیدن به خیر دنیا و آخرت را این گونه تشریح کرد: ترک هوا و هوس را عامل رسیدن به زندگی آسان و  سخاوتمندی را عامل ممدوح بودن برشمرد.

یادآور می شود، این اردوی فرهنگی تفریحی که با نشست اخلاقی آغاز  و با برگزاری مسابقه پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha