جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام افتخاری - مدارج علمی حوزه

حوزه / در سیاست مدیریت جدید حوزه، به بخش مدارج علمی توجه ویژه ای شده است و قرار است در این بخش از نیروهای متخصص و متناسب استفاده شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین افتخاری در نشست صمیمی پایان نامه نویسان مرکز امور نخبگان واستعدادهای برتر حوزه که در قم برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته شیوه پایان نویسی و اولویت بندی موضوعات نبوده، ولی هم اکنون درحوزه شکل گرفته و راه اندازی شده است، گفت: با تلاش های که در این مدت صورت گرفته است، سایت مدارج علمی به روز رسانی شده و لیست موضوعات در اختیار مدارج علمی قرار گرفته است.

مسئول مدارج علمی حوزه علمیه استان قم افزود: امروز بیش از 15 هزار پایان نامه درموضوعات مختلف نوشته شده است.

وی عنوان کرد: امروز با راه اندازی و به روز رسانی سایت مدارج علمی، هرطلبه ای در هر منطقه ای از کشور به سادگی می تواند، وارد سایت شده، انتخاب موضوع کند و پایان نامه بنویسد.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری گفت: تا کنون در مجموع 100 پایان نامه درمورد پوشش و حجاب نوشته شده و هرکسی از زوایه ای به آن پرداخته است.

مسئول مدارج علمی حوزه علمیه استان قم افزود: در حال حاضر در مورد نهج البلاغه افزون بر100 پایان نامه نوشته شده و این نشان می دهد صحبت هایی که درباره  عدم پرداختن به موضوع پایان نامه در مورد نهج البلاغه مطرح می شود، تنها در حد سخن است و ارائه این پایان نامه ها بطلانی بر این سخنان است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری با اشاره به مشکلاتی که در بخش مدارج علمی وجود دارد، گفت: هر مجموعه ای برای موفقیت، نیازمند به نیروی انسانی مناسب با همان موضوع است. این نیروی مناسب در بخش مدارج علمی رعایت نشده است.

مسئول مدارج علمی حوزه علمیه قم ادامه داد: در سیاست مدیریت جدید، به بخش مدارج علمی توجه ویژه ای شده و قرار است در این بخش از نیروهای متخصص و متناسب استفاده شود. درهمین رابطه کمیته علمی و استاد راهنما قرار دارد که به شدت نیاز به نیروهای انسانی مناسب و متخصص است.

وی عنوان کرد: در کمیته علمی افرادی که حضور دارند لازم است، دارای شاخصه های چون مدرس بودن، دارای مدرک تخصصی در حوزه ای خاص و فعالیت تخصصی انجام داده باشند؛ اما در حال حاضر این شرایط رعایت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری گفت: موضوع دیگر طرح و برنامه و مسئله مالی است. در این مسائل واقعا مشکلات جدّی است و از طرفی در کنار عدم اعتبار مالی مناسب، مراجعه طلاب برای پایان نامه نویسی فوق العاده زیاد است.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha