جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با روحیه جهادی صورت گیرد، گفت: جهان استکبار به شدت در جغرافیای نرم در حوزه دانش آموزی فعال است و رسانه را به اختیار گرفتند، تیرها از مرز عبور می کند و به داخل خانه می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، در سالن دانشگاه فرهنگیان گفت: در تمامی محاسبات عرصه رشد فزاینده علمی و فناوری به این معادله اذعان دارند که ارتقای سطح آموزش و پرورش مترتب بر پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ارتقای سطح علم به ارتقای سطح پرورش بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از معضلات جدی عرصه علم همین معنا است که مسیر مهندسی علم در کشورها اشتباه بوده و بسیاری از کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند در مهندسی تولید محصول و مدیریت علم دچار بحران جدی هستند، به همین جهت مجبورند افرادی را از کشورهای دیگر جذب کنند، یا مجبور به طراحی پروژه انحصار و حراست شوند.

وی ادامه داد: شرایط علم و رشد فزاینده علم در جهان به گونه ای است که طراحان علم به این نتیجه رسیدند که اگر علم بخواهد پیشرفت کند و محصولات داشته باشد، به ویژه در علوم تجربی، باید به حوزه تربیت و پرورش توجه کنند وگرنه آن علم متوقف خواهد شد یا اگر آن علم رشد کرد به ابزار و قدرت کشور و به ضرر آن کشور یا کشورهای دیگر به سرانجام می ‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه پرورش بر علم مقدم است، گفت: شخصیت انسان یک مجموعه ای از فضائل است که یکی از مهمترین آن فضائل علم است، اما تمام آن فضیلت او علم نیست، علم باید در قالبی قرار گیرد که برای بشر مفید باشد. امروزه عرصه پرورش به عنوان مهمترین رکن در رشد انسان در جهان پذیرفته شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امروز جهان در یک شرایط حساس قرار دارد گفت: در مدیریت سیاسی جهان استکبار به شدت در حوزه مصادره قدرت و تسلط بر منابع ثروت فعال شده و یکی از استراتژی ها در این عرصه علم است. علم اقتدار آفرین است به همین خاطر گفتند باید علم را برای توسعه اقتدار خود  مدیریت کنند، همچنین صاحبان علم را باید مصادره کنند یا اگر نمی‌توانند مصادره کنند بر ریلی قرار دهند که ایستگاه آن تربیت دانشمندانی باشد که به رنگ غرب باشند، به همین جهت پروژه خرید و ترور و تهاجم نرم دانشمندان را شروع کردند و به شدت این پروژه را جدی گرفتند.

وی تاکید کرد: مهمترین کشور هدف برای امپریالیزم علمی، ایران است که علم ایران را متوقف یا منحرف کنند و حوزه علمیه و آموزش و پرورش یک خط مقدم مقدس برای مقابله با این جنایت جنایتکارکاران است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با روحیه جهادی صورت گیرد، افزود: جهان استکبار به شدت در جغرافیای نرم در حوزه دانش آموزی فعال است و رسانه را به اختیار گرفتند، تیرها از مرز عبور می کند و به داخل خانه می آید.

وی افزود: ۴۰ سال است که در برابر آنها مقاومت کردیم این انقلاب اگر هیچ نداشته باشد، همین بقا بزرگترین پیروزی است، در این مسئله هم ما تا الان پیروز بوده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha