جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرتضی خدمتکار

حوزه/ دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن گفت: امسال در سه رشته آموزش روان‌خوانی، آموزش مفاهیم و آموزش سبک زندگی بر اساس سیره معصومین علیهم‌السلام علاوه بر برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری، آزمون به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، مرتضی خدمتکار، ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س)،‌با اشاره به سیاست‌های برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم گفت: نخستین سیاست در اجرای این آزمون، استفاده از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

وی با اشاره به مشارکت وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش و سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و صداوسیما در برگزاری این آزمون قرآنی گفت: در شرایطی که کارهای فرهنگی در شرایط اقتصادی کشور در معرض آسیب است، لازم است این کارها با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی شود تا با استفاده از ظرفیت آن‌ها، اقدامات بزرگ‌تری را رقم زد.

مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان قم الگوی موفقیت در همدلی و هم‌افزایی برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم است، ازاین‌رو موردتقدیر قرار گرفت.

وی عمومی‌سازی و همگانی سازی حفظ و مفاهیم قرآن کریم را از دیگر سیاست‌های این آزمون دانست و گفت: یکی دیگر سیاست‌ها در این عرصه، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی است، درحالی‌که درگذشته شرکت در این آزمون محدود به مؤسسات قرآنی کشور بود.

خدمتکار ادامه داد: بهره‌گیری از فضای مجازی از دیگر سیاست‌هاست که امروزه جای وسیعی در میان مردم دارد و نمی‌توان از آن غافل بود. امسال در سه رشته، علاوه بر برگزاری مسابقات به‌صورت حضوری، آزمون به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که شامل آموزش روان‌خوانی، آموزش مفاهیم و آموزش سبک زندگی بر اساس سیره معصومین علیهم‌السلام است.

وی تأکید بر آموزش‌های معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام در کنار قرآن را از دیگر سیاست‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دانست و گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ازجمله منابعی هستند که در این دوره از آزمون موردتوجه قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در پایان افزود: امسال 241 هزار نفر در سراسر کشور در این آزمون شرکت خواهند کرد و در فضایی سالم، به رقابت می‌پردازند. 

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha