جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که حفظ و صیانت از دین همواره مهم ترین دغدغه روحانیت با بصیرت بوده است، تصریح کرد: روحانیت شیعه در راه حفظ و گسترش دین و ارزش های معنوی حتی جان خود را نیز تقدیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امروز در نشسست مبلغان دینی این شهرستان با اشاره اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام، گفت: پیامبر گرامی اسلامی نخستین مبلغ دین و ابلاغ کننده پیام الهی به مردم بود.

وی با بیان این که مردم روحانیت را جانشینان پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در جامعه اسلامی دانند، افزود: این مسأله حساسیت و اهمیت جایگاه روحانیت به عنوان مبلغ و پیام رسان دین بسیار سنگین می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اخلاق، رفتار و اعمال مبلغان دینی باید پیاورآور ارزش های دینی و معنوی در جامعه باشد، بیان داشت: یک مبلغ دین باید به گونه ای رفتار کند تا مردم با دیدن او به دین و ارزش های الهی علاقه مند شوند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که روحانیت باید در عمل مبلغ ارزش های دینی و معنوی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت در معرض چشم ها و نگاه های دشمنان داخلی و خارجی قرار دارد تا با یافتن نقطه ضعف و روزنه ای در کار، هجمه های سنگینی را به جایگاه آن وارد کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمنی با روحانیت مسأله تازه ای نیست، بلکه در طول تاریخ وجود داشته است، تصریح کرد: روحانیت همواره سد محکمی در برابر نقشه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان دین بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت هیچ گاه اهل معامله نبوده و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: روحانیت در عمل ثابت کرده در مسأله دین و ارزش های معنوی با کسی معامله نمی کند و در برابر همه منحرفان خواهد ایستاد.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که حفظ و صیانت از دین همواره مهم ترین دغدغه روحانیت با بصیرت بوده است، تصریح کرد: روحانیت شیعه در راه حفظ  و گسترش دین و ارزش های معنوی حتی جان خود را نیز تقدیم کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که کسانی که به ناحق مسائل دروغین را به روحانیت نسبت می دهند زخم خورده روحانیت با بصیرت و انقلابی هستند، بیان داشت: روحانیت در چهار دهه اخیر در برابر بسیاری از انحراف ها با قدرت ایستاد و از اسلام ناب و ارزش های انقلاب دفاع و صیانت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیز روحانیت هیچ گاه از رسالت حقیقی خود عقب نشینی نخواهد کرد و همان مسیر پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در این مسیر پرفرازونشیب و سخت، تهمت های بسیاری را برای حفظ و گسترش دین و انقلاب تحمل کرده و به جان خریده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha