جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اولین المپیاد قرآن، عترت و نماز مرکز خدمات حوزه علمیه

حوزه/ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اولین المپیاد سراسری قرآن، عترت و نماز ویژه کارکنان و خانواده‌های کارکنان این مرکز را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهدی جعفریان مدیرکل توسعه منابع انسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه ظهر امروز در نشست خبری نخستین المپیاد قرآن کریم، عترت و نماز که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های مرکز خدمات در دو محور بوده که نخست خدمت به طلاب و روحانیون و در وهله بعد برنامه های فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

جعفریان افزود: این المپیاد در چهار رشته در حال برگزاری بوده و برگزیدگان مسابقات شهرستانی در دهه فجر انتخاب می‌شوند و مسابقه معارف حول محور ترجمه و تفسیر احادیث بوده و محور سوم این المپیاد نماز، اذان و اقامه و نمازخوانی می‌باشد.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه این المپیاد در محور فرزندان به این مرحله برسد، مسابقات پرسنل مرکز خدمات حوزه علمیه در سال گذشته برگزار شد و در محور دوم همسران کارکنان در مسابقات شرکت کردند و المپیاد فعلی در حوزه فرزندان کارکنان می‌باشد.

جعفریان یادآور شد: این المپیاد در حال حاضر در ۳۱ استان در حال برگزاری بوده و بخش کشوری این مسابقات در دهه فجر در قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل توسعه منابع انسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند که ۹۸۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده اند و در مرحله کشوری آن ۲۰۰ نفر شرگت خواهند کرد و در هر رشته ۳ نفر برگزیده خواهد شد.

مدیرکل توسعه منابع انسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: کتبی متناسب با کودکان و نوجوانان به عنوان منابع امتحانی انتخاب شده که پر پرواز، تفسیر نماز، تفسیر سوره های حمد، قدر، نصر و اخلاص و همچنین زیارت آل یاشین از جمله منابع امتحانی هستند.

وی در پایان  خاطرنشان کرد: این المپیاد بخش ویژه ای دارد که این بخش ویژه آواها و نواهای دینی بوده و شرکت کنندگان در مرثیه خوانی و مناجات خوانی مورد آزمون قرار می‌گیرند و مراحل نهایی المپیاد در دهه فجر برگزار خواهد شد و پس از دهه فجر این مسابقات به پایان خواهد رسید.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha