جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرشباف

حوزه/ حجت الاسلام فرشباف گفت: طلبه وظیفه هدایت جامعه را برعهده دارد و این زمانی محقق می‌شود که طلبه خود حق‌گرا و عامل به آنچه که می‌گوید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حسن فرشباف ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت میرزا ابراهیم شهید شهرستان خوی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی درباره ارزش طلب علم و ارزش هدایت جامعه، چنین می‌فرمایند، مَن خَرَجَ يَطلُبُ بابا مِن عِلمٍ لِيَرُدَّ بِه باطِلاً إلى حَقٍّ ، أو ضَلالَةً إلى هُدىً ، كانَ عَمَلُهُ ذلكَ كَعِبادَةِ مُتَعَبِّدٍ أربَعينَ عاما، هر كس که براى آموختن يك باب از دانشى بيرون رود تا به وسيله آن باطلى را به حق، يا گمراهى و ضلالتى را به هدايت باز گرداند، اين كار او مانند عبادت چهل سال عبادت كننده است.
 
وی ادامه اداد: طلبه باید دنبال علمی باشد که با آن علم بتواند مقابل باطل بایستد و حق را استوار سازد و افرادی که در مسیر باطل گرفتار شده‌اند را به سوی هدایت بکشاند؛ طلبه باید در جامعه و افراد تاثیر مثبت گذاشته و آن‌ها را به دین اسلام و مکتب الهی علاقه‌مند کند.
 
مدیر مدرسه علمیه میرزا ابراهیم شهید اضافه کرد: طلبه زمانی می‌تواند در جامعه و مردم تاثیرگذار باشد که خودش حق‌گرا بوده و به آن‌چه می‌گوید عمل کند و اگر خود تهی از معارف دین بوده و اهل عمل نباشد نمی‌تواند هدایتگر دینی مردم باشد.
 
وی افزود: طبق حدیث فوق، وظیفه روحانیت و طلاب هدایت جامعه است که طبق روایت پیامبر اسلام(ص) کسی که مردمی را هدایت می‌کند ثواب آن از عبادت چهل سال یک عابدی که فقط سعی دارد خود را نجات بدهد، بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha