جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرضیه هاشمی

تناقض رفتاری کشورهای غربی در برخورد با خبرنگار مسلمان شبکه پرس تی وی و از آن سو دختر عربستانی که مذهب خود را تغییر داده و به تبع آن مکر و دروغ آنان، اینک بر همگان آشکارتر از هر زمان دیگری شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دستگیری خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی و برخورد ضدانسانی پلیس آمریکا با وی، علاوه بر آن که بار دیگر دروغ گویی و تضاد ایالات متحده به عنوان سرکرده و رهبر بلوک غرب و نظام لیبرال- سرمایه داری را به اثبات رسید، تایید دیگری بود بر این ادعا که آمریکا برخلاف گستاخی ها و عربده کشی های حماقت بار ترامپ و امثال ترامپ در مسیر زوال و فروپاشی قرار داد.

توضیح بیشتر این که وقتی نسبت به یک خبرنگار زن تنها به جرم شیعه و مسلمان بودن و البته اعتقاد و علاقه مندی به انقلاب اسلامی ایران چنین رفتاری صورت می گیرد، آن هم در کشوری که خود را مدافع آزادی بیان و حقوق انسان ها می داند، نشان از آن دارد که دروغ گویی آمریکایی ها بیش از پیش آشکار شده و این گونه است که حتی بسیاری از شهروندان نیمه آگاه این کشور نیز نسبت به سران و سیاستمداران و دستگاه حاکمه خود به شدت معترض هستند.

از این منظر حقیقتاً می بایست جامعه بشری امروز تاسف خورد وقتی که در خبرها می خوانیم که این خبرنگار زن که بسیاری از فعالان رسانه‌ای بیم آن دارند وقایع مربوط به قتل فجیع جمال خاشقچی برای او تکرار شود، به گفته خانواده‌اش بدون هر گونه پوشش اسلامی و تنها با یک تی‌شرت در محل عمومی زندان دست‌ها و پاهایش زنجیر شده و در این بین، تنها غذایی که در اختیار او قرار گرفته گوشت خوک بوده که وی البته به جهت باورهای دینی خود از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت داشته، که این هم البته از او مضایقه شده، چه آن که در طول دو سه روز گذشته تنها با یک بسته بیسکویت به سر برده است.

از آن سوی قضیه، تناقض رفتار غربی ها در مباحث مرتبط با حقوق بشر به خصوص زنان و دختران وقتی آشکارتر می شود که به نقل از یورونیوز در رسانه ها با خبری مواجه می شویم مبنی بر تعیین محافظ شخصی برای دختر عربستانی از سوی دولت کانادا .

داستان از این قرار است که" رهف محمد القنون"، دختر ۱۸ ساله عربستانی که مدعی بود مذهب خود را تغییر داده و حال در عربستان خطر جانی تهدیدش می‌کند در توئیتر خود درخواست پناهندگی کرده و نوشته بود به طور رسمی برای پناهنده شدن به هر کشوری که او را از آسیب و شکنجه خانواده برهاند استقبال خواهد کرد؛ چرا که ترک مذهب کرده و مجازات این کار از سوی خانواده مسلمان او اعدام خواهد بود.

این دختر عربستانی پس از سفر خانوادگی به کویت عازم تایلند شد. او بنا داشت از تایلند به استرالیا برود که پاسپورتش توقیف شد، اما سپس به کانادا پناهنده شد و هم اکنون ساکن این کشور است و در نشست خبری گفته است: «استرس‌هایم از بین می‌رود وقتی می‌بینم دولت کانادا به من اجازه اقامت داده است.»

قرار گرفتن این دو خبر در کنار همدیگر، به معنای واقعی کلمه تابلویی متناقض را به تصویر می‌کشد که سندی از حقه‌بازی و استفاده ابزاری غربی‌ها از مفهوم آزادی و آزادی بیان است.

 آن‌ها بار دیگر نشان دادند هر زمان که توطئه‌ای در کار باشد و بخواهند ملتی را بفریبند با هزار ترفند رسانه‌ای ژست حامیان حقوق زنان و آزادی را گرفته و مانند مصداق حاضر یکی را نماد مبارزه با مذهب و مظلوم و خودشان را ناجی انسان‌های دردمند نشان می‌دهند، ولی آنجا که زنی دردمند و آزادی خواه پرچم افشاگری علیه‌شان بلند می‌کند و می‌آید تا حقه‌هایشان را فاش سازد او را به غل و زنجیر کشیده و به شکل زننده ای، آزارش می‌دهند.

اینجاست که وقتی از افول امریکا سخن به میان می آوریم و نیز هنگامی که از تضعیف هژمونی جهانی این کشور صحبت می کنیم و از آن سو وقتی از هجوم قدرت نرم انقلاب اسلامی به کدخدای امروز دهکده جهانی حرف می‌زنیم، دقیقاً از چه سخن می‌گوییم؟

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha