جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره کمپین «فرزندت کجاست»، گفت: این حرکت، حرکت درستی نبود، چرا که برخی از فرزندان مسئولین هستند که در راه اسلام و انقلاب نیستند و این مسئول هیج تقصیری در این باره ندارد، همان‌گونه که حضرت نوح (ع) در مقابل گمراهی فرزند خود مقصر نبود؛ نباید زندگی خصوصی افراد را با بهانه اینکه دانستن حق مردم است در جامعه مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی، قبل از ظهر امروز در درس اخلاق اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در دین اسلام غیر از خدای متعال که بر اعمال انسان شاهد و ناظر است و در روز قیامت بر اعمال ما شهادت خواهد داد، فرشتگانی را هم خداوند متعال مامور کرده است تا اعمال ما را ثبت و ضبط کنند.

وی با اشاره به روایت امام علی(ع)، ببان داشت: حضرت علی(ع)  می‌فرماید؛ ای مردم از ارتکاب گناه و معاصی در خلوت و آشکار دوری کنید چرا که آن کس که شاهد اعمال ما در این دنیا است روز قیامت قاضی اعمال ما خواهد بود، در دنیا قاضی و شاهد متفاوت است و قاضی بر اساس شهادت شهود قضاوت می‌کند ولی در قیامت خدای متعال هم قاضی است و هم شاهد، بنابراین باید در رفتار و کردار خود نهایت دقت را به کار بگیریم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: خدای متعال فرشتگانی را برای انسان مامور کرده که این فرشتگان رفتار و گفتارهای انسان را ذخیره می‌کنند و بنابر فرمایش علامه طباطبایی معیار سنجش اعمال انسان‌ها نیّات آن ها خواهد بود و اگر حرفی که گفته می‌شود و عملی که انجام می‌گیرد هدف رضایت الهی باشد آن عمل حسنه است و اگر عملی و گفتار برای تخریب، خودنمایی و ضربه زدن باشد، آن عمل عمل سیئه خواهد بود.

وی افزود: آیات مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه فرشتگان مامور هستند آنچه را که از انسان سر می‌زند ثبت کرده و در قیامت بیان خواهند کرد، و شاهد بر اعمال انسان‌ها خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق بیان امام علی(ع) گفتار ما عمل ما است و براساس همین گفتارمان روز قیامت محاکمه خواهیم شد، اصحاب خبر باید بدانند آنچه را که می‌نویسند اعمال آنها خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز عده‌ای با بیان اینکه دانستن حق مردم است ریز و درشت زندگی دیگران را در رسانه‌ها منتشر می‌کنند و باید این را در نظر گرفت که هر کجا میان حق دانستن مردم و حق آرامش، وحدت، امنیت و آسایش مردم تعارض باشد نویسنده و اهل رسانه اینجا باید اهم و مهم را تشخیص دهد و بر اساس رضایت الهی قلم بزند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره کمپین «فرزندت کجاست»، گفت: این حرکت، حرکت درستی نبود، چرا که برخی از فرزندان مسئولین هستند که در راه اسلام و انقلاب نیستند و این مسئول هیج تقصیری در این باره ندارد، همان‌گونه که حضرت نوح(ع) در مقابل گمراهی فرزند خود مقصر نبود، نباید زندگی خصوصی افراد را با بهانه اینکه دانستن حق مردم است در جامعه مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولی از بیت المال برداشته و برای زندگی خود و فرزندش خرج کرده و آن فرزند از ریل انقلاب جدا شده و در آغوش یک کشور بیگانه پناهنده شده، اینجا بیان کردن این امر مشکل ندارد چرا که مردم باید آنکسی را که خیانت می‌کند، بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha