جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدی خادم آذریان

حوزه/ دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی نوزدهم بهمن ماه با حضور شعرا و مرثیه سرایان آیینی کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی، همزمان با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در تبریز برگزار خواهد شد.

مهدی خادم آذریان، مداح برجسته تبریزی و دبیر دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی با اعلام این خبر، بیان داشت: معارف غنی و سرشار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید همواره مورد توجه قرار گیرد که در این میان، شعر به عنوان رساترین ابزار برای انتقال صحیح و درست این معارف می‌باشد.

وی اضافه کرد: شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) به خاطر محوریت ایشان در اهل بیت پیامبر (ص) عمده هدف این سوگواره می‌باشد و کوشش خواهد شد در این محفل معارف ناب سیره ائمه معصومین (ع) به مشتاقان آن حضرت ارائه گردد؛ هر اندازه شناخت این معارف و مفاهیم بیشتر باشد، زمینه سازی برای بهره مند شدن از چشمه جوشان رحمت و عنایت اهل بیت نیز بیشتر خواهد شد.

دبیر سوگواره شعر و مرثیه فاطمی خاطرنشان کرد: دومین دوره این سوگواره با حضور تعدادی از شاعران برجسته کشوری و همنوایی شعرای آیینی تبریز و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر تبریز برگزار می‌شود.

خادم آذریان در خصوص زمان برگزاری این سوگواره نیز گفت: دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۹ بهمن ماه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تبریز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ اولین دوره سوگواره شعر و مرثیه فاطمی، هجدهم بهمن ماه سال گذشته با حضور و شعرخوانی شعرا و مرثیه سرایان آیینی کشور در تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha