شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ لازم است برای حقاق حقوق موقوفات فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شفاف صورت بگیرد تا مردم نسبت به وقف و موقوفات آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع مدیرکل، معاونین و روسای اوقاف قم اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه یکی از ادارات مهمی است که وظایف و کارکردهای آن بسیار سنگین و دشوار است.
معظم له افزودند: یکی از موضوعات مهم امروز، وقف و موقوفات هستند که همه امور مربوط به آن بر عهده سازمان اوقاف و ادارات کل آن در استان‌ها گذاشته شده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف عنوان کردند: می‌توان جلساتی با حضور مسئولان و متولیان موقوفات برگزار کرد و در این نشست‌ها از بزرگان منطقه‌ای هم دعوت شود.

معظم له با بیان اینکه در زمینه موقوفات سازمان اوقاف باید در راستای حل آنها از شیوه‌های خلاقانه استفاده کند، خاطرنشان کردند: احیای موقوفات که یکی از وظایف سازمان اوقاف به شمار می‌رود از مهمترین کارکردهای این سازمان به شمار می‌رود.

ایشان افزودند: اقداماتی که در این راستا صورت گرفته موجب احیای برخی موقوفات شده و مردم از ثمرات و برکات آنها بهره‌مند شده‌اند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی همت عالی و نیت خالصانه را راه حل بسیاری از مشکلات دانستند و تصریح کردند: اگر انسان با نیت الهی وارد میدان شود، خداوند هم رحمت خود را شامل حال آدمی می‌کند و مردم را به سوی متولی کار خیر متمایل می‌سازد.

معظم له گفتند: خداوند وعده داده که همراه محسنین و نیکوکاران است و این بزرگ‌ترین دلگرمی برای انجام کار خیر است.

ایشان ضمن تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری به دلیل انتصاب به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، افزودند: از خداوند توفیق روزافزون شما را خواستارم و امیدوارم در انجام وظایف شرعی و سازمانی خود موفق باشید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی احقاق حقوق موقوفات را یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف دانستند و گفتند: لازم است برای این منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شفاف صورت بگیرد، تا مردم نسبت به وقف و موقوفات آگاه شوند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha