جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در نشستی با دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهو

حوزه/ امام جمعه بوشهر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جنبش نرم‌افزاری را تحول مهم در جامعه دانست و گفت: باید برای مقابله با تهاجم استکبار در عرصه علوم و فنون، خط مقاومت علم و دانش و فناوری تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در نشستی با دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با بیان اینکه اسلام توجه و سفارش ویژه‌ای به فراگیری علم و فناوری کرده، اظهار داشت:  علم  ضمن اینکه سبب اقتدار جامعه می‌شود انسان را به کمال و سعادت می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه تبدیل علم به ثروت، افزود: اکنون تحول مهمی در عرصه تبدیل  علم و دانش به محصولات تجاری علمی شده که نشان از پیشرفت ایران اسلامی در این عرصه است.

امام جمعه بوشهر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به جنبش نرم‌افزاری را تحول مهم در جامعه دانست و گفت: باید برای مقابله با تهاجم استکبار در عرصه علوم و فنون، خط مقاومت علم و دانش و فناوری تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، رشد علم و فناوری در جامعه را مایه اقتدار و توسعه کشور دانست و تاکید کرد: استان بوشهر از دیرباز در عرصه علم و فناوری نقش آفرینی داشته است که این مهم باید در اقتصاد کرانه‌ای بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با کشورهای مختلف در حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای شرق ارتباط داشته، خاطر نشان کرد: این مهم ظرفیت بزرگی در عرصه علم و دانش در استان ایجاد کرده به‌گونه‌ای که تاریخ استان در عرصه دانش درخشان است.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر گفت: در مناطق ساحلی از جمله استان بوشهر باید به طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای توجه ویژه‌ای شود؛ چراکه این مهم نقش ویژه‌ای در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر نگاه آمایش سرزمینی به استان بوشهر، تصریح کرد: آینده استان بوشهر صنعتی در عرصه انرژی هسته‌ای و فسیلی است که باید دانش آموزان به این سمت گرایش داده شوند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قابلیت‌های فناورانه و دانش بنیان در استان بوشهر افزایش یافته، گفت: بر اساس این ظرفیت استان بوشهر به استان دانش بنیان و فناوری تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به صنایع پایین دستی در عرصه صنعت نفت و پتروشیمی، افزود: استان بوشهر قطب صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کشور است، ولی هنوز یکی از صنایع پایین دستی در عرصه پتروشیمی ایجاد نشده که باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha