جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام دلدار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه مدرسه رضویه در زمینه‌های علمی بین مدارس استان رتبه اول را دارد، گفت: این مدرسه از لحاظ علمی حتی از برخی از مدارس مشهد نیز بالاتر است.

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: مدرسه علمیه رضویه در سال 74 شمسی تاسیس شد و ابتدا نیز حدود 40 نفر طلبه جوان در این مدرسه تحصیل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز تعداد 210 طلبه جوان در مدرسه علمیه رضویه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: همچنین تعداد 7 استاد تمام وقت و 30 استاد پاره وقت بومی در این مدرسه فعالیت دارند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند درخصوص برنامه های حوزه علمیه رضویه در طول سال اعلام کرد: یکسری از برنامه های ما آموزشی و فرهنگی است از جمله طرح ولایت، موکب های ایام ماه صفر و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی برای ایجاد روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات دوران طلبه ای و محرومیت زدایی در این مناطق صورت می باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه رضویه در زمینه‌های علمی بین مدارس علمیه استان، رتبه اول را دارد، خاطرنشان کرد: این مدرسه از لحاظ علمی حتی از برخی از مدارس مشهد نیز بالاتر است.

مدیر حوزه علمیه رضویه بیرجند افزود: افراد فارغ التحصیل از مدرسه علمیه رضویه برای ادامه تحصیل به حوزه های  قم و مشهد می روند، لذا ما سعی بر این داریم ارتباطمان با این افراد را حفظ کنیم تا از پتانسیل آن ها برای استان استفاده شود.

حجت الاسلام دلدار، مدرسه علمیه رضویه را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نظام اسلامی فرصت‌های خوبی را از نظر توسعه و گسترش حوزه علمیه، زمینه سازی برای جذب طلاب و فعالیت و تبلیغ طلاب در اختیار حوزه و روحانیت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان احساس نکنند که کارشان را انجام دادند بلکه با تاسیس انقلاب اسلامی مسئولیت و وظایف روحانیت و طلاب سخت تر شده و باید در جهت حراست و پاسداری از دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha